Zwrot towaru

Zgodnie z przepisami każdy Konsument, który zawarł umowę na odległość bądź poza lokalem przedsiębiorcy może odstąpić od umowy sprzedaży w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia odebrania towaru. Czasami sklepy internetowe wydłużają ten czas do 30 lub nawet 60 dni kalendarzowych, więc warto sprawdzić, jakie w danym przypadku przysługują nam prawa.

Co należy zrobić by skutecznie odstąpić od umowy sprzedaży?

  1. Wysłać pismo, najlepiej listem poleconym do Sprzedawcy, w którym napiszemy, że chcemy skorzystać z przysługującego nam prawa do odstąpienia od umowy. Ważne, aby pismo było wysłane najpóźniej 14 dnia, licząc od dnia odebrania paczki.
     
  2. W ciągu kolejnych 14 dni kalendarzowych należy odesłać lub dostarczyć towar do Sprzedawcy.
     
  3. W ciągu tych samych 14 dni Sprzedawca powinien dokonać zwrotu płatności za towar.

Koszty zwrotu towaru do sklepu?

  • Klient dokonuje zwrotu towaru na własny koszt, czyli płaci za odesłanie towaru do Sprzedawcy. Forma wyboru dostawcy jest dowolna. Klient powinien również zadbać o odpowiednie opakowanie tak, aby wysyłany towar nie uległ uszkodzeniu podczas transportu.
     
  • Sprzedawca powinien zwrócić Klientowi wartość towaru oraz koszty wysyłki, jakie Klient poniósł, płacąc za zamówienie. Oznacza to, że jeżeli zamawiając towar Klient zapłacił 100 zł za towar oraz 20 zł za przesyłkę, wówczas Sprzedawca powinien zwrócić mu 120 zł.

Formularz zwrotu towaru.

W tym miejscu mogą Państwo pobrać formularz zwrotu towaru w formacie PDF lub doc. Pobranie formularza jest bezpłatne.

Kiedy nie można oddać towaru?

Jest kilka wyjątków, ze względu na charakter zamawianego towaru, gdzie uprawnienie do odstąpienia od umowy nie będzie nam, jako Konsumentom przysługiwać.

Indywidualne cechy towaru.

Jeżeli zamówisz towar, który zostanie wykonany na Twoje zamówienie tj. został dostosowany do Twoich indywidualnych potrzeb wówczas nie można odstąpić od takiej umowy.

Przykładem takiego towaru jest:

  • wydruk przesłanego zdjęcia na towarze,
  • naszycie inicjałów lub innego określonego napisu,
  • wybór koloru, którego standardowo nie ma w ofercie produktu,
  • wykonanie towaru na wymiar, np. dostarczenie materiału, który sprzedawany jest na metry np. 2 metrowa listwa docięta do długości określonej w zamówieniu np. 1,8 m.

Towary, których z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone.

Do tej kategorii towarów zaliczają się np. kosmetyki po otwarciu opakowania, towary higieniczne, leki. Są to takie towary, gdzie po otwarciu opakowania Sprzedawca nie może ich dalej odsprzedać ze względów na naruszenie opakowania.

Towary, których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.

W tym przypadku, jeżeli zamówisz np. mrożonki lub owoce, warzywa luzem, wędlinę lub inne towary, które mogą ulec szybkiemu zepsuciu, nie możesz ich oddać.

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog ochrona danych osobowych
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO