Bezpieczne zakupy w internecie

Najważniejsze prawa i obowiązki sklepu internetowego jakie muszą być respektowane względem Konsumenta:

  • Każdy Sklep powinien udostępnić na stronie internetowej swoje dane tj. nazwę firmy, dane adresowe, dane rejestrowe firmy oraz co najmniej adres e-mail.
     
  • Każdy Sklep powinien posiadać regulamin, określający prawa i obowiązki, Twoje jako Klienta oraz Sklepu jako Sprzedawcy.
     
  • Sklep nie ma prawa dokonywać zmian Twojego zamówienia dotyczących ceny towaru, kosztów dostawy, czy też innych charakterystycznych parametrów zamówienia, np. koloru, modelu towaru itp.
     
  • Jeżeli zdarzy się, że przy odbiorze paczki zauważysz, że jest ona uszkodzona, zawsze możesz odmówić jej przyjęcia.
     
  • Po odbiorze paczki możesz ją otworzyć w obecności kuriera, by upewnić się, że jej zawartość zgadza się z zamówieniem, a sam towar nie jest uszkodzony mechanicznie.
     
  • Masz 14 dni kalendarzowych na to by poinformować Sklep o tym, że chcesz zwrócić towar. Od momentu poinformowania sklepu, masz kolejne 2 tygodnie na odesłanie towaru do sklepu.
     
  • Koszty odesłania Towaru przy zwrocie niestety musisz ponieść, ale pamiętaj o tym, że sklep ma obowiązek zwrócić Ci nie tylko wartość oddawanego towaru, lecz także koszty związane z najtańszym spośród zawartych w ofercie sprzedawcy sposobów jego dostarczenia.
     
  • Możesz odpakować zamówiony towar, a nawet wyjąć go z oryginalnego opakowania, podłączyć do prądu i sprawdzić, czy działa. Jeżeli zamówisz ubrania możesz je przymierzyć.
     
  • Podczas sprawdzania towaru pamiętaj o tym, by go nie uszkodzić, czy też nie ubrudzić. Nie powinien on nosić śladów normalnego używania. Masz prawo ocenić i przetestować rzecz w taki sposób, w jaki robiłbyś to w sklepie stacjonarnym.

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog ochrona danych osobowych
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO