nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

2013 styczeń - czerwiec

Rzetelny Regulamin patronem merytorycznym III edycji konkursu "Bezpieczny Sklep"

Autor: Anna Stępniewska
Data: poniedziałek, 21 stycznia 2013

21 stycznia 2013 r. ruszyła kolejna, III edycja konkursu „Bezpieczny Sklep”. Konkurs jest organizowany przez Instytut Logistyki i Magazynowania z Poznania pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Uczestnikiem Konkursu może być każdy przedsiębiorca, który na terenie Polski, od co najmniej 6 miesięcy prowadzi sklep internetowy, sprzedając produkty przede wszystkim Konsumentom.

Uczestnictwo dla Sklepu jest całkowicie bezpłatne, ale ilość miejsc jest ograniczona więc zapraszamy do jak najszybszej rejestracji ponieważ o przyjęciu sklepu do Konkursu będzie decydować kolejność zgłoszeń. Rejestracja kończy się 17 lutego 2013 r. Aby dokonać rejestracji wystarczy wypełnić formularz na stronie www.bezpiecznyesklep.pl.

Ocena sklepów będzie podzielona na 4 etapy. W każdym z etapów Sklep może zdobyć określoną ilość punktów. Sklepy, które zdobędą co najmniej 80 punków otrzymają "Wyróżnienie Bezpieczny eSklep 2013", natomiast pierwsze 10 Sklepów z największą ilością punktów otrzyma tytuł "Laureat Konkursu Bezpieczny eSklep 2013".

Każdy z etapów dotyczy oceny innego obszaru prowadzenia sklepu.

Etap I - max. 20 punktów

Ocena będzie polegała na weryfikacji poprawności formalno-prawnej wynikającej z Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 o Ochronie Danych Osobowych wraz z późn. zm. oraz z Rozporządzeń MSWiA dotyczących ochrony danych osobowych.

Etap II - max. 40 punktów

Ocena będzie polegała na weryfikacji poprawności zapisów regulaminu Sklepu. Za każdy z kontrolowanych zapisów Sklep otrzyma punkty. Kryteria oceny ustalone będą w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

Etap III - max. 10 punktów

Sklep zostanie oceniony przez Partnerów Merytorycznych Konkursu, którzy reprezentują systemy opiniotwórcze. Ocena będzie wydana na postawie opinii konsumenckich będących połączeniem ocen.

Etap IV - max. 30 punktów

Punkty przyznane zostaną w kategoriach:

  1. Jakość oraz czytelność opisu produktów oferowanych przez Sklep.
  2. Stosowanie przez Sklep zasad „dobrych obyczajów kupieckich” lub kodeksów postępowania.
  3. Stosowanie przez Sklep wysokich standardów obsługi klienta (np. szybkość oraz sposób udzielania odpowiedzi na zapytania klienta kierowane drogą elektroniczną oraz telefoniczną).
  4. Stosowanie przez Sklep elastycznych form płatności oraz logistki.
  5. Czytelność i przejrzystość strony (np. łatwość w odnalezieniu miejsca logowania/rejestracji, łatwość w odnalezieniu regulaminu sklepu).

Ogłoszenie wyników zaplanowano na 25 kwietnia 2013 r., podczas IV edycji Targów eHandlu, która odbędzie się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Zapraszamy do udziału i życzymy powodzenia!

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu