nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Monitoring regulaminu

Monitoring zmian regulaminuPo co mi informacja, że regulamin się zmienił?

Regulamin jest umową cywilną, którą zawierasz w momencie akceptacji regulaminu np. w sklepie internetowym lub korzystając z Serwisu Internetowego. Każda taka umowa zawiera istotne warunki świadczenia usług. Specyfika funkcjonowania w Internecie nie daje Ci możliwości negocjowania, czy też zmieniania warunków tej umowy. Po prostu, albo akceptujesz regulamin i korzystasz z usług, albo nie akceptujesz umowy i nie masz możliwości korzystania z usług.

Pamiętaj, że dokonując zakupu w sklepie lub rejestracji w serwisie internetowym, akceptujesz regulamin, który jest umową, jaką zawierasz ze Sprzedawcą lub Usługodawcą.

Zakładając Konto Klienta bądź Użytkownika w serwisie internetowym, a w szczególności w sklepie, zawierasz umowę o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Jak każda umowa, może ona ulec zmianie, ponieważ często jest ona zawierana na czas nieokreślony.

Na podstawie naszych analiz wiemy, że 1 na 10 serwisów internetowych, informuje o zmianach w regulaminie. Oznacza to, że większość usługodawców zmienia umowę, którą zaakceptowałeś przy rejestracji, bez Twojej wiedzy.

Argumenty i tłumaczenia takiego postępowania, z jakimi się spotkaliśmy ze strony właścicieli stron internetowych, były następujące:

  • zmieniam tylko mało istotne elementy regulaminu, które nie mają wpływu na świadczenie usług;
     
  • dodaje nowe elementy regulaminu w związku z uruchomieniem nowych usług;
     
  • mojego Klienta i tak nie interesuje regulamin.

Powyższe działania są niezgodne z prawem, ponieważ jest to jednostronna zmiana warunków umowy bez poinformowania drugiej strony o tej zmianie. Nie jest istotne, czy są to zmiany kosmetyczne, mało istotne z pkt. widzenia usługodawcy. Zmiana to zmiana i każdy powinien mieć jednakowe uprawnienia. Usługodawca ma prawo do zmiany, a Ty masz prawo do świadomej decyzji, czy te zmiany akceptujesz, czy nie.

Na czym polega nasza usługa?

W ramach usług dostępnych po rejestracji Konta Konsumenta masz możliwość zapisania się na monitoring zmian regulaminu. Usługa ta jest bezpłatna.

W ramach usługi będziesz otrzymywać każdorazowo informację o wprowadzonej nowej wersji regulaminu, wraz z krótkim streszczeniem, co się zmieniło i dlaczego, oraz jaki to może mieć wpływ na Twoje zobowiązania wynikające z akceptacji nowego regulaminu.

Kolejną informacją, jaką w ramach monitoringu możesz otrzymać, to informacja o utracie certyfikatu. Powodów może być kilka. Usługodawca nie przedłużył naszej ochrony konsumenckiej lub w trakcie ważności certyfikatu chce z niej zrezygnować. Kolejnym powodem może być utrata certyfikatu w przypadku, gdy Usługodawca bądź Sprzedawca nie wywiązuje się z postanowień regulaminu lub działa wbrew naszym wymaganiom ochrony konsumenckiej.

Załóż bezpłatne konto i korzystaj całkowicie bezpłatnie z powyższych usług.

Bądź świadom swoich praw i bądź bezpieczny w Internecie.