nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Materiały video

Czy mogę zwrócić zakupiony towar?

Artykuł Czy mogę zwrócić zakupiony towar?
Autor: Anna Stępniewska
Data: sobota, 29 sierpnia 2015


Czy mogę zwrócić zakupiony towar?


Oczywiście, że tak! Jest to przewaga jaką masz względem zakupów robionych w sposób tradycyjny, których, co do zasady, nie można oddać, chyba że Sklep takie zwroty przyjmuje. Jeżeli kupujesz w Internecie i jeżeli zamówiony towar nie spełnia Twoich oczekiwań lub zmieniłeś zdanie, pamiętaj, że masz 14 dni kalendarzowych na to by poinformować Sklep o tym, że chcesz zwrócić towar – wystarczy wysłać odpowiednie oświadczenie do Sklepu. Od momentu poinformowania sklepu, masz kolejne 2 tygodnie na odesłanie towaru do sklepu. Koszty odesłania niestety musisz ponieść, ale pamiętaj o tym, że sklep w ciągu tych samych 2 tyg. ma obowiązek zwrócić Ci całą zapłaconą kwotę, tzn. cenę towaru wraz kosztami wysyłki towaru do Ciebie.
W jakim stopniu mogę odpakować towar, by zachować prawo do zwrotu towaru?
Możesz odpakować zamówiony towar, a nawet wyjąć go z oryginalnego opakowania, podłączyć do prądu i sprawdzić, czy działa. Jeżeli zamówisz ubrania możesz je przymierzyć. Podczas sprawdzania towaru pamiętaj jednak o tym, by go nie uszkodzić, czy też nie ubrudzić. Nie powinien on nosić śladów normalnego używania. Jeżeli stwierdzisz, że chcesz go jednak oddać do sklepu, to sklep powinien mieć możliwość dalszej jego odsprzedaży.

Czy każdy towar mogę zwrócić?

Są wyjątki, gdzie niestety nie będzie możliwości zwrócenia towaru, a tym samym odstąpienia od umowy sprzedaży. Jeżeli kupisz płytę CD z muzyką lub film DVD lub oprogramowanie, to utracisz możliwość zwrotu towaru w momencie, gdy zdejmiesz folię zabezpieczającą opakowanie. Jeżeli kupisz np. kosmetyki, krem lub inne tego typu produkty, tu również po otwarciu opakowania, nie ma możliwości dokonania zwrotu. Nie możesz zwrócić również leków kupionych przez Internet, a także prasy. Jeżeli zamówisz artykuły spożywcze, które mogą ulec szybkiemu popsuciu, wówczas nie możesz ich zwrócić, nawet w przypadku, gdy data ważności towaru jest jeszcze odległa, a jest to typowy towar spożywczy, np. masło. Zwrócić możesz kawę jeżeli jest ona w słoiku, którego nie otworzysz, ale zamówionych mrożonek już niestety nie można zwrócić.
Indywidualne zamówienia

Dodatkową kategorią towarów, których nie można zwracać są towary przygotowane według Twoich indywidualnych potrzeb i wytycznych. Niestety nie możesz takiego towaru zwrócić bez podania przyczyny. Pamiętaj jednak, że nadal masz prawo do reklamacji – jeżeli zamówiony towar został źle wykonany, czyli niezgodnie z Twoimi wytycznymi.
Przykładem indywidualne zamówienia są np. rolety okienne wykonane na wymiar Twoich okien. Jeżeli zamówisz kalendarz z wydrukowanymi swoimi zdjęciami, wówczas nie można oddać takiego towaru. Jeżeli zamówisz obrus o standardowych wymiarach, ale z wyhaftowanymi inicjałami, które określisz w zamówieniu lub zamówisz koszulkę z wydrukiem swojego zdjęcia, nie będziesz miał możliwości zwrotu takiego towaru. Wszystkie towary, które w pewien sposób są przygotowane zgodnie z Twoimi wymaganiami i odchodzą od standardowej oferty zwrócone być nie mogą, ponieważ Sklep nie będzie miał możliwości odsprzedania innej osobie tak przygotowanego towaru.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu