Regulamin sklepu internetowego
ZamówRabat przy zamówieniu razem z
Regulamin sklepu internetowego
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje RODO. Każda firma, która przetwarza dane osobowe zarówno pracowników, klientów i kontrahentów, powinna spełniać wymogi RODO. Jednym z wymogów jest rozliczalność. Posiadając dokumentację RODO oraz dostosowując ją i wdrażając w firmie Administrator Danych Osobowych (ADO) może wykazać, że dołożył należytej staranności dostosowując firmę do przepisów prawa.
Posiadając dokumentację opartą na najlepszych praktykach możesz dostosować swoje procesy, procedury oraz umowy z dostawcami usług tak, aby ochronić dane osobowe swoich klientów, które stanowią wartość Twojej firmy. Koszt pozyskania nowego klienta jest dzisiaj wysoki, a utrata wizerunku może negatywnie wpłynąć na rozwój Twojej firmy.
RODO nakłada szereg obowiązków informacyjnych, jakie powinien spełnić ADO. Polityka prywatności jest jedną z form ich spełnienia, ale dane osobowe są pozyskiwane nie tylko za pośrednictwem strony internetowej. Należy odpowiednio postępować w każdej sytuacji budując zaufanie klientów.
Przetwarzanie danych osobowych jest nierozłączną częścią prowadzenia e-biznesu. Każda firma ma więc obowiązek spełnić wymogi, jakie określa RODO oraz ustawa o ochronie danych osobowych. Przepisy nakładają wiele obowiązków na Administratora Danych Osobowych (ADO), którym jest firma. Musi on wykazać, że dane osobowe przetwarzane są zgodnie z prawem, rzetelnie i przejrzyście, a ich przetwarzanie ogranicza się do celu, w jakim zostały zebrane. Ważna jest również minimalizacja danych, ich prawidłowość i ograniczenie przechowywania, a także integralność i poufność.
Każdy ADO musi mieć możliwość wykazania, że przestrzega tych obowiązków. Samodzielne przygotowanie procedur tak, aby spełniały one wymogi RODO może być pracochłonne, dlatego w ramach naszej usługi oferujemy Państwu wzór dokumentacji przygotowanej dla firmy, która prowadzi sklep internetowy.
Polityka Bezpieczeństwa wraz z całym szeregiem dokumentów dodatkowych to wewnętrzny dokument, który powinien posiadać Administrator Danych Osobowych. Należy go dostosować do własnych potrzeb i wdrożyć w firmie, aby mieć możliwość wykazania, że dochowano należytej staranności w spełnianiu wymogów RODO.
Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach prawnych. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!