Polityka prywatności
Zapytaj o ofertęRabat przy zamówieniu razem z
Regulamin konkursu
Tworząc założenia do konkursu należy analizować je pod kątem ustawy o grach hazardowych. Jeżeli będziemy uzależniać uczestnictwo w konkursie od zakupu lub w konkursie będzie występował element losowości w zakresie wyłaniania laureatów, wówczas konkurs taki może być potraktowany jako loteria. Trzeba wówczas przechodzić przez procedurę zgłoszenia wraz uzyskaniem zezwolenia z Ministerstwa Finansów.
Zasady uczestnictwa w konkursie, wyłanianie laureatów, nagrody i podatki to podstawowe kwestie, które należy zamieścić w regulaminie konkursu. W zależności od potrzeb i charakteru konkursu ważne są również kwestie praw do nadesłanych prac i możliwość ich wykorzystania. Nie bez znaczenia są również zgody oraz zasady przetwarzania danych osobowych, zwłaszcza w przypadku występowania wielu podmiotów, tj. sponsor nagród, organizator itp.
Organizacja konkursu może być skuteczną metodą na pozyskanie nowych klientów oraz na zbudowanie silnej marki i dobrego wizerunku. To w samej idei bardzo proste narzędzie marketingowe, jednak z punktu widzenia formalno-prawnego może być dużym wyzwaniem. Dodatkowo ważne jest rozróżnienie loterii od konkursu i odpowiednie opracowanie założenia konkursu.
Analizujemy przede wszystkim model organizacji konkursu, jak ma działać oraz jaki jest mechanizm typowania zwycięzcy. Analizujemy, czy konkurs powinien podlegać pod Ustawę o grach hazardowych, czy można go przeprowadzić bez zbędnych formalności.
Regulujemy kwestię podatkową w zakresie nagród, jakie otrzymują zwycięzcy. Jest to ważny aspekt odpowiedzialności organizatora konkursu i bezpieczeństwa uczestnika.
Przygotowujemy draft regulaminu, który jest konsultowany z klientem i finalnie przez niego akceptowany. Na bieżąco odbywa się obieg dokumentów pomiędzy radcą prawnym a klientem.
Regulamin ma wystawiony certyfikat potwierdzający zgodność z przepisami prawa. Klient może pochwalić się przed uczestnikami, że ich prawa są zabezpieczone.
Umieszczaj promocje swojego konkursu na łamach serwisu www.dziennikprawny.pl, który każdego miesiąca odwiedza ponad 500 tys. potencjalnych uczestników Twojego konkursu.
Każdy klient, który ma aktywną opiekę prawną nad regulaminem konkursu, może bezpłatnie skorzystać z promocji swojego konkursu.
Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach prawnych. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!