Wdrożenie w firmie nowego prawa konsumenckiego

Wdrożenie w firmie nowego prawa konsumenckiego

Od 1 stycznia 2021 r., obowiązują nowe przepisy w zakresie prawa konsumenckiego. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które dokonają zakupu w sklepie internetowym lub w sklepie stacjonarnym, mimo, że wezmą fakturę, będą w niektórych przypadkach miały uprawnienia takie jak konsument. Dotyczy to przede wszystkim zwrotów i reklamacji. Sprzedawcy będą musieli spełnić dodatkowo szereg obowiązków informacyjnych w stosunku do jednoosobowych działalności gospodarczych.

Zmiany dotyczą sprzedaży internetowej, stacjonarnej, zamówień składanych telefonicznie lub mailowo.

W ramach usługi oferujemy doradztwo prawne w zakresie dostosowania firmy do nowych przepisów prawa.

Zakres usługi

  • Audyt kanałów sprzedaży tj. e-mail, telefon
  • Audyt strony WWW pod kątem nowych przepisów prawa
  • Dostosowanie regulaminu do nowych zmian
  • Weryfikację umów handlowych wykorzystywanych na co dzień w przedsiębiorstwie
  • Opracowanie procedury w zakresie weryfikacji możliwości skorzystania przez przedsiębiorców z prawa odstąpienia od umowy
  • Opracowanie procedury w zakresie weryfikacji możliwości skorzystania przez przedsiębiorców z przysługującej im rękojmi za wady
  • Szkolenie pracowników w zakresie obsługi reklamacji i zwrotów w odniesieniu do nowych przepisów
  • Przygotowanie wymaganych obowiązków informacyjnych
  • Dedykowane formularze zwrotów i reklamacji dla przedsiębiorców
  • Opracowanie treści informacyjnych do zakładek na stronę internetową “Reklamacja”, Zwroty” z uwzględnieniem nowego prawa
  • Bieżące doradztwo w zakresie otrzymywanych reklamacji i zwrotów co do każdej reklamacji czy też odstąpienia od umowy

Dodatkowe korzyści Zapytaj o ofertę

Jak działamy?

Analiza

Sprawdzamy jakimi kanałami prowadzona jest sprzedaż. Na tej podstawie rekomendujemy zmiany jakie należy wprowadzić odpowiednio w komunikacji mailowej, telefonicznej i na stronie WWW.

Dedykowane dokumenty

Opracowujemy dedykowane dokumenty, dostosowane do modelu biznesowego firmy, tak by w ramach przepisów prawa zabezpieczały sprzedawcę, a jednocześnie spełniały wymogi przepisów.

Szkolimy pracowników

Kompetencje pracowników Twojej firmy, odpowiedzialnych za obsługę zamówień, zwrotów i reklamacji są kluczowe do odpowiedniej obsługi klienta i funkcjonowania zgodnie z prawem.

Przykład certyfikatu, jaki wystawimy dla Twojego sklepu

Co mówią o nas klienci?

Wybrani klienci

Masz pytania? Zapraszam do kontaktu

Newsletter dla sprzedawcy

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach prawnych. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!