Dane osobowe a programy lojalnościowe w eSklepach

Sklepy internetowe szukają różnych sposobów na to, aby zatrzymać u siebie klienta jak najdłużej i zachęcić go do regularnych zakupów. Jedną z bardziej skutecznych metod jest wdrożenie w eSklepie programu lojalnościowego. Warto jednak zadbać o to, aby program taki działał zgodnie z prawem.

Dane osobowe a programy lojalnościowe w eSklepach

Rafał Stępniewski

7 listopada 2017

Na co z punktu widzenia prawa należy zwrócić uwagę wdrażając program lojalnościowy w sklepie internetowym? Przede wszystkim jest to kwestia przetwarzania danych osobowych, które przekazywane są przez uczestników takiego programu – imienia, nazwiska, adresów (zamieszkania oraz e-mail) czy numerów telefonu.

Warto poznać także różnicę pomiędzy celem przetwarzania danych osobowych oraz podstawą prawną, która na takie działanie pozwala. Różnice te omawiamy dokładnie w artykule znajdującym się na blogu Polityka Bezpieczeństwa.

Istotne jest też zadbanie o działanie zgodne z prawem, jeśli sklep on-line decyduje się powierzyć organizację programu lojalnościowego firmie zewnętrznej – te oraz pozostałe kwestie omawiamy w pełnej wersji artykuły znajdującej się w tym miejscu.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:

Udostępnij: