Karta produktu w sklepie internetowym. Jak ją przygotować?
Dobrze przygotowana karta produktu do ten element, który znacząco wpływa na widoczność towaru, a ostatecznie całego sklepu w internecie. Jak przygotować kartę produktu, by więcej osób trafiło do sklepu?
Właściciele sklepów internetowych rozważając pozycjonowanie skupiają się na optymalizacji strony głównej, nazwy sklepu i ogólnego asortymentu. Rzadziej zwracają uwagę na to, w jaki sposób przygotowane są karty produktowe. A od tego w jaki sposób będą przygotowane zależy to jak bardzo widoczny w wyszukiwarkach będzie konkretny produkt. Żeby karta produktu była przygotowana poprawna na początek warto zwrócić uwagę na kilka elementów.
Jak stworzyć dobry url?
To przede wszystkim adres URL produktu – to fragment linku, który kieruje do naszego produktu. Powinien być krótki i bardzo treściwy. Koniecznie powinniśmy zawrzeć w nim nazwę kategorii. Jeśli sprzedajemy dmuchane zabawki plażowe to na pewno zwrócimy uwagę na kategorię /zabawki-plazowe/a dopiero potem docelową stronę. Jeśli produktów w sklepie mamy mało, nie trzeba korzystać z kategorii w url i od razu stosować nazwę docelowej strony. Url zawsze budujemy w taki sposób by kategoria nadrzędna była najpierw, a dopiero potem wpisywana jest kategoria podrzędna. Docelowa podstrona powinna zawierać na pewno słowo kluczowe
Jak przygotować opis produktu?
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Im bardziej unikalny opis, tym lepiej. Generalni dystrybutorzy czy producenci sami przygotowują treści opisów produktów. I wielu właścicieli sklepów je kopiuje. Dla wyszukiwarek liczy się jednak unikalna treść. Ułóż więc opis samodzielnie. Użyj słów kluczowych, pamiętaj o formatowaniu znacznikami H1, czy H2, które wpływają znacząco na pozycjonowanie.
Co to jest meta description?
W pozycjonowaniu ważny jest też opis meta desctription. To wyrażenie, które pojawia się w wyszukiwarce pod linkiem strony. Koniecznie powinien zawierać słowo kluczowe
W karcie produktu nie powinniśmy też zapomnieć o linkowaniu wewnętrznym. Liczne odesłania do ważnych informacji, kolorowe grafiki i dużo zdjęć, podpowiedzi najczęściej kupowanych produktów, albo polecanych też pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.
Strona responsywna
zobacz dlaczego i jak możemy pomócPolityka prywatności to ważny dokument
Wciąż zdarzają się strony, które nie są responsywne, czyli przystosowane do wyświetlania na różnych urządzeniach. Chodzi przede wszystkim o to jak strona wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Ważne jest w tym przypadku gdzie np. znajduje się przycisk KUP
Błędy przy optymalizacji sklepu
Warto pamiętać, żeby regularnie poprawiać opisy i śledzić ruch na stronie. Po to by wyeliminować błędy pojawiające się na stronie. Wśród błędów, które pojawiają się najczęściej można wyróżnić duplikowanie treści, źle stworzone urle (adresy są zbyt skomplikowane), brak wyszukiwarki produktów na stronie, brak komentarzy i opinii
Dbałość o widoczność strony internetowej to ciągła praca. Warto regularnie analizować źródła ruchu, to skąd przychodzą klienci i jakie produkty kupują.