Kwestie prawne dostaw w eSklepie

Jedną z najważniejszych kwestii jest spełnienie obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy o prawach konsumenta. Przed zawarciem umowy sprzedaży musimy poinformować Klienta o tym, jakie są formy dostawy, bądź czy występują jakieś ograniczenia w tym zakresie.

Kwestie prawne dostaw w eSklepie
Rafał Stępniewski 23 stycznia 2018

To od nas zależy wybór pośrednika bądź pośredników oraz sposobu dostawy. Musimy jednak poinformować Klienta jakie opcję są u nas dozwolone oraz w jaki sposób może je wybrać. Najlepszym miejscem do zamieszczenia tych informacji jest regulamin. Oczywiście możliwość wyboru odpowiedniej opcji dostawy powinna znajdować się również w koszyku.

Obecne przepisy nie nakładają na sklep internetowy obowiązku oferowania płatności za pobraniem (może znaleźć się w ofercie, lecz nie musi).

Odbiór paczki przez Klienta

Odbiór paczki od kuriera stanowi istotny moment. Po odebraniu wysyłki, odpowiedzialność za przesłany towar przechodzi na Klienta. Ma on wówczas 7 dni na złożenie ewentualnej reklamacji. Jeśli po otwarciu paczki okaże się, że towar jest zniszczony, wówczas Klient może zgłosić reklamację do dostawcy. W przypadku zauważenia uszkodzeń paczki, może odmówić jej przyjęcia.

W takich sytuacjach sklepy internetowe nie mogą obciążać Klienta dodatkowymi kosztami wysyłki.

Aby uniknąć problemów związanych z wysyłką powinnyśmy:

  • Informować Klientów o sprawdzeniu paczki przy odbiorze
  • Przypomnieć im o prawie do odmowy przyjęcia paczki (jeśli budzi ich zastrzeżenia)
  • W przypadku uzasadnionej reklamacji, dokonać ponownej wysyłki towaru do Klienta (bezpłatnie)

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: