Nowe obowiązki informacyjne administratora danych
Każdy, kto administruje danymi osobowymi, jest zobowiązany do wypełnienia obowiązków informacyjnych względem osób, których te dane dotyczą. Szczegółowy zakres obowiązków określa ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Sytuacja ulegnie zmianie w maju bieżącego roku, kiedy to wejdą w życie najnowsze ustalenia RODO. Wspomniane rozporządzenie znacznie rozszerza zakres obowiązków informacyjnych ciążących na administratorze danych osobowych.
Są jednak przypadki, w których ADO nie musi spełniać obowiązków wynikających z RODO. Dzieje się tak wówczas, gdy spełnienie tych obowiązków nie jest możliwie lub osoby zainteresowane posiadają już stosowną wiedzę na temat przetwarzania swoich danych.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat obowiązków informacyjnych wdrażanych przez RODO, zapraszamy do przeczytania artykułu „Nowe obowiązki informacyjne ADO” opublikowanego na blogu Polityka bezpieczeństwa.
Czy ten artykuł był przydatny?
Tagi:
RODO
Popularne
tematy