nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Blog

Ranking sklepów internetowych 2015

Artykuł Ranking sklepów internetowych 2015
Autor: Anna Stępniewska
Data: wtorek, 31 marca 2015

Już po raz siódmy serwis Opineo ogłosił roczny ranking najlepiej ocenianych sklepów internetowych w Polsce. Wyróżniono 250 e-sklepów w 17 kategoriach, takich jak mega-sklepy, żywność, sport czy motoryzacja. Konsumenci oceniali sklepy pod kątem szybkości realizacji zamówienia, poziomu obsługi oraz jakości zapakowania przesyłki. Kto okazał się najlepszy w tym roku?

Sporej grupie e-sklepów udało się obronić wysoką pozycję z poprzednich edycji rankingu, ale w tegorocznym zestawieniu znaleźli się też wielcy przegrani. O miejscu danego sklepu w rankingu zadecydowały oceny konsumenckie za rok 2014 oraz liczba opinii, wystawionych przez użytkowników serwisu.

Najlepsze e-sklepy 2015

Wśród liderów tegorocznego zestawienia w poszczególnych kategoriach znalazły się:

  • Mega-sklepy – Morele.net
  • Sklepy średniej wielkości – North.pl
  • Młode wilki – Omegasoft.pl
  • Dla dzieci – Smyk.com
  • Zdrowie i uroda – Iperfumy.pl
  • Zegarki i biżuteria — Korallo.pl
  • Sport — Hurtowniasportowa.net
  • Odzież i obuwie — Sklep.Wittchen.com
  • Motoryzacja — Oponeo.pl
  • Artykuły medyczne — Aptekagemini.pl
  • Ogród i narzędzia — Rolmarket.pl
  • Dom i wnętrze — Garneczki.pl
  • Artykuły zoologiczne — Krakvet.pl
  • Militaria i survival — GunFire.pl
  • Gry, gadżety, prezenty — Keye.pl
  • Książki i edukacja — Czytam.pl
  • Żywność — Chocolissimo.pl.

Morele.net, North.pl, Smyk.com, Korallo.pl, Iperfumy.pl, Oponeo.pl, GunFire.pl i Chocolissimo.pl potwierdziły swoją pozycje lidera, wygrywając po raz kolejny z rzędu. Dla pozostałych sukces w rankingu to udany debiut lub zasłużony awans. Szczególną kategorię stanowią Mega-sklepy. Tutaj o wysokie pozycje walczyli weterani internetowych biznesów, a więc sklepy sprawdzone przez miliony użytkowników, działające od lat i realizujące tysiące zamówień. Rywalizacja była tutaj szczególnie zacięta – w czołówce znaleźli się Morele.net, Mall.pl oraz Empik.com.

Obsługa istotniejsza niż cena

Wielkość sklepu nie ma znaczenia – liczą się oceny klientów. Warto zatem inwestować w obsługę klienta i Customer Experience. W 2014 roku konsumenci wystawili przeszło 1 mln opinii o sklepach internetowych, a więc niemal cztery razy więcej niż w 2010 roku i ponad 43 razy więcej niż w 2007. Z każdym rokiem rośnie nie tylko liczba osób dokonujących zakupów w internecie, ale również świadomość klientów, rozumiejących że wystawiając opinię sklepowi, aktywnie uczestniczą w rozwoju rynku e-commerce w Polsce. Co najważniejsze – cena przestaje być czynnikiem warunkującym wybranie danego e-sklepu przez klienta. Ważniejsze stają się: profesjonalna obsługa, szybkie płatności i wysyłka.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu