Raport IAB: internet kluczowym miejscem dla sprzedawców mebli
Internet jest najważniejszym kanałem marketingowym dla sprzedawców mebli. To właśnie w sieci 76 proc. klientów szuka informacji o produktach wyposażenia domowego i uznaje je za najbardziej wiarygodne. Czego jeszcze o zachowaniach konsumentów dowiemy się z raportu IAB Polska?
Internet jest najważniejszym kanałem marketingowym dla sprzedawców mebli. To właśnie w sieci 76 proc. klientów szuka informacji o produktach wyposażenia domowego i uznaje je za najbardziej wiarygodne. Czego jeszcze o zachowaniach konsumentów dowiemy się z raportu IAB Polska?
Klienci chętniej czerpią wiedzę na temat produktów gospodarstwa domowego, w tym mebli, z sieci niż prasy i telewizji. Takie wnioski zostały zawarte w piątej części raportu „E-konsumenci. Consumer journey online”, opublikowanego przez IAB Polska.
Kto kupuje sprzęty domowe w internecie?
W branży meblarskiej dochodzi do zjawiska tzn. odwróconego showroomingu. Z jednej strony klienci bardzo chętnie szukają w internecie informacji o produktach, a na zakup za pośrednictwem sieci decyduje się 37 proc. z nich. Statystyki pokazują, że najwięcej produktów w kategorii „dom” kupują online kobiety – 55 proc., a mężczyźni — 45 proc. Najliczniejszą grupą wiekową (44 proc.) są osoby w wieku od 25 do 34 lat. Z kolei 28 proc. kupujących jest w wieku od 35 do 44 lat. Mimo, że odsetek kupujących produkty wyposażenia domowego online jest niewielki, to dynamika wzrostu pozwala przypuszczać, że wkrótce nastąpi szybki wzrost. W 2013 roku produkty wnętrzarskie online kupiło 16 proc. klientów z kategorii „dom”. W 2014 roku liczba osób kupujących online wzrosła do 28 proc. 6 proc. spośród wszystkich internautów zakupiło produkty wnętrzarskie w 2013 roku. W 2014 roku odsetek kupujących wzrósł do 9 proc.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Gdzie szukamy wiedzy o produktach wnętrzarskich?
Informacji o produktach najczęściej szukamy w internecie – 76 proc. Drugie miejsce zajmuje reklama – 53 proc., a trzecie telewizja – 50 proc. Kolejne miejsca zajmują: znajomi i rodzina – 47 proc., prasa drukowana – 43 proc. oraz radio – 23 proc. Gdzie konsumenci poszukują wiedzy o produktach w internecie?
• Sklepy internetowe – 59 proc.
• Wyszukiwarki – 49 proc.
• Strony internetowe marek, usług i produktów – 40 proc.
• Aukcje internetowe – 35 proc.
• Porównywarki cen, serwisy internetowe – 25 proc.
• Fora i grupy dyskusyjne – 18 proc.
• Specjalistyczne serwisy – 18 proc.
• Blogi – 14 proc.
• Serwisy społecznościowe – 12 proc.