Zgoda na komunikację marketingową według RODO
Jak przygotować się na zmianę przepisów po 25 maja 2018 r.? Czy dotychczasowe zgody na komunikację marketingową będą nadal wiążące? Czy trzeba będzie wystąpić z prośbą do klientów o ponowną zgodę dostosowaną do wymogów RODO? Czy komunikacja marketingowa w świetle nowych przepisów będzie mniej skuteczna?
Rozpoczęcie stosowania przepisów RODO oznacza konieczność wprowadzenia zmian w zakresie pozyskiwania i przechowywania baz danych osobowych w firmach. Nowe regulacje likwidują obowiązek rejestrowania zbiorów danych osobowych w GIODO.
W zamian za to dostajemy przepisy, które wymagają wyraźnej i dobrowolnej zgody na komunikację marketingową, prawo do bycia zapomnianym i zmianę sposobu profilowania. Z jednej strony można mówić o rewolucji w przepisach, z drugiej jednak ustawodawca pragnie wprowadzić przejrzystość w procesie pozyskiwania zgód marketingowych.
Zachęcamy do zapoznania się z artykułem o zgodzie na komunikację marketingową według RODO na blogu Polityka Bezpieczeństwa.
Czy ten artykuł był przydatny?
Tagi:
RODO
Popularne
tematy