nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Sprzedaż w internecie, a prawo

Zgoda na komunikację marketingową według RODO

Artykuł Zgoda na komunikację marketingową według RODO
Autor: Rafał Stępniewski
Data: poniedziałek, 05 marca 2018

Jak przygotować się na zmianę przepisów po 25 maja 2018 r.? Czy dotychczasowe zgody na komunikację marketingową będą nadal wiążące? Czy trzeba będzie wystąpić z prośbą do klientów o ponowną zgodę dostosowaną do wymogów RODO? Czy komunikacja marketingowa w świetle nowych przepisów będzie mniej skuteczna?

Rozpoczęcie stosowania przepisów RODO oznacza konieczność wprowadzenia zmian w zakresie pozyskiwania i przechowywania baz danych osobowych w firmach. Nowe regulacje likwidują obowiązek rejestrowania zbiorów danych osobowych w GIODO.

W zamian za to dostajemy przepisy, które wymagają wyraźnej i dobrowolnej zgody na komunikację marketingową, prawo do bycia zapomnianym i zmianę sposobu profilowania. Z jednej strony można mówić o rewolucji w przepisach, z drugiej jednak ustawodawca pragnie wprowadzić przejrzystość w procesie pozyskiwania zgód marketingowych.

Zachęcamy do zapoznania się z artykułem o zgodzie na komunikację marketingową według RODO na blogu Polityka Bezpieczeństwa.

Rafał Stępniewski Rafał Stępniewski
prezes zarządu
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu