Nieświadomość prawa szkodzi (Ignorantia iuris nocet)

Niepoinformowanie o prawie do zwrotu

W takim przypadku konsument ma 12 miesięcy na odstąpienie od umowy i dodatkowo nie ponosi odpowiedzialności za pomniejszenie wartości towaru. W praktyce po roku może oddać używany towar i powinien otrzymać 100% płatności.

Zwrot kosztów wysyłki przy odstąpieniu od umowy

Jeżeli nie poinformujesz skutecznie konsumenta o tym, że w przypadku odstąpienia od umowy będzie musiał ponieść koszty odesłania towaru, wówczas koszty te będą po stronie sprzedawcy, bez wpływu na ich wysokość.

Błędny przycisk do składania zamówienia

Jeżeli w Twoim sklepie będzie błędny przycisk składania zamówieniu, wówczas umowa zawarta z konsumentem może być uznana za nieważną. Wszystkie koszty jej zawarcia i realizacji będziesz musiał pokryć, a płatności jakie poniósł konsument zwrócić.

Klauzule niedozwolone mogą Cię drogo kosztować

Klauzula niedozwolona może kosztować sprzedawcę nawet 10% przychodu. Od 1 stycznia 2021 uprawnienia konsumenckie, w szczególnych przypadkach, nabyły również firmy prowadzone w formie jednoosobowych działalności gospodarczych.

Szkolenie dla sprzedawców - do 10 pracowników

Szkolenie dla sprzedawców - do 10 pracowników

Jednym z ważniejszych elementów prowadzenia sprzedaży w Internecie jest znajomość prawa w zakresie jej prowadzenia. Prawa i obowiązki prowadzania sprzedaży przez sklep internetowy są zdecydowanie inne niżeli te w zakresie sprzedaży stacjonarnej.

Oczywistym jest, że nieznajomość prawa szkodzi. Podobnie jest w przypadku sprzedaży przez Internet.

W przypadku błędnego, nawet nieświadomego działania, firma prowadząca sprzedaż przez Internet może narazić się na wymierne straty poprzez zdecydowanie szersze uprawnienia konsumentów, jakie on zyska na skutek błędów e-sprzedawcy.

Drugim z obszarów jest narażenie się na kary jakie może nałożyć np. UOKiK, w przypadku błędnego działania e-sklepu. Kary mogą sięgać do 10% przychodu (nie dochodu) za rok poprzedni.

W ramach usługi oferujemy kompleksowe i praktyczne szkolenie e-learningowe, dedykowane zarówno dla właścicieli e-sklepów jak i pracowników takiego sklepu.

Każdy pracownik po zapoznaniu się z materiałem szkoleniowym ma udostępnione testy cząstkowe dla wybranych lekcji. Finalnie po zapoznaniu się z całym materiałem pracownik ma do dyspozycji test certyfikujący. Po jego pozytywnym przejściu pracownik otrzymuje Certyfikat ukończeniu szkolenia.   

Zakres usługi

  • Wymogi prawne prowadzenia sprzedaży przez internet
  • Obowiązki sprzedawcy przed zawarciem umowy w e-sklepie
  • Obowiązki sprzedawcy po zawartej umowie w e-sklepie
  • Obsługa zwrotów - prawa i obowiązki sprzedawcy
  • Obsługa zwrotów - prawa i obowiązki konsumenta
  • Obsługa zwrotów - prawa i obowiązki klienta firmowego
  • Obsługa reklamacji - prawa i obowiązki sprzedawcy
  • Obsługa reklamacji - prawa i obowiązki konsumenta
  • Obsługa reklamacji - prawa i obowiązki klienta firmowego
  • Metody rozwiązywania sporów klientem
  • Jak poradzić sobie z nieuczciwymi opiniami
  • Jak postępować w przypadku nieodebranie towaru zamówionego za pobraniem
  • Ilość pracowników 10

Warianty

Cena netto

699.00 zł 859.77 zł brutto
Dodatkowe korzyści Zamów

Dlaczego warto?

Kompleksowy zakres

Szkolenie jest opracowane na bazie obowiązujących przepisów prawa i obejmuje swoim zakresem przepisy dotyczące sprzedaży przez Internet.

Przeszkoleni pracownicy

Osoby zajmujące się obsługą zamówień posiądą niezbędną wiedzę dzięki czemu sprawniej i lepiej obsłużą klientów budując profesjonalny wizerunek sklepu. 

Elastyczność

Każdy pracownik otrzymuje dostęp do dedykowanego panelu szkoleniowego, gdzie w dogodnym dla siebie czasie zapoznaje się z materiałem i sprawdza swoją wiedzę wykonując testy.  

Certyfikat

Pracownicy po ukończonym szkoleniu i pozytywnie zdanym teście otrzymują Certyfikat ukończenia szkolenia.

Bezpłatne aktualizacje

Masz 12 miesięcy na przeszkolenie pracowników. Jeżeli w między czasie zmienią się przepisy, w ramach rocznego abonamentu otrzymasz bezpłatnie aktualizację szkolenia.  

Dlaczego warto?

Co mówią o nas klienci?

Wybrani klienci

Masz pytania? Zapraszam do kontaktu

Newsletter dla sprzedawcy

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach prawnych. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!