2 na 3 klientów e-aptek rezygnuje z zakupu

Jak wygląda polski rynek aptek internetowych? Ile czasu spędzają w nich konsumenci i jakiej wielkości zamówienia składają?

2 na 3 klientów e-aptek rezygnuje z zakupu
Anna Stępniewska 8 września 2015

Gemius razem z e-Izbą przygotowali raport dotyczący polskiego e-commerce. Jedno z zagadnień, które znalazło się w raporcie dotyczyło polskiego rynku aptek internetowych. Czego dowiadujemy się o internetowej sprzedaży produktów leczniczych?

Dwóch na trzech klientów rezygnuje z finalizacji zakupu

Dwie trzecie klientów, którzy odwiedzają apteki internetowe, porzuca koszyk i nie kończy zamówienia. Zdaniem ekspertów Gemiusa przyczyną takiego stanu rzeczy może być to, że klienci finalnie znajdują tańszą ofertę w innej internetowej aptece lub też inny e-sklep z produktami leczniczymi wzbudził ich zaufanie. Bardzo często jest również tak, że internauci w ostateczności decydują się na dokonanie zakupu w stacjonarnej aptece, a wszystko dlatego, że do zamawiania produkty przez internet zniechęciły ich zbyt wysokie koszty dostawy produkty. Kolejną możliwą przyczyną porzucania wirtualnego koszyka mogą być problemy z finalizacją zamówienia np. w związku z wypełnianiem skomplikowanych formularzy, błędami technicznymi na stronie internetowej lub źle zaprojektowanym serwisem internetowych z punktu widzenia użyteczności dla konsumenta i jego funkcjonalności.

138 zł za leki kupione online

Ci konsumenci, którzy jednak zdecydują się zrobić zakupy w e-aptece wydają średnio 138 zł podczas jednej transakcji. Średnia cena kupowanych farmaceutyków wynosi niecałe 23 zł, stąd wniosek że klienci najczęściej decydują się na zakup sześciu lub siedmiu produktów podczas jednym zakupów. Do wykonania kompleksowych zakupów skłania klientów e-aptek możliwość bezpłatnej dostawy lub bardzo korzystnej ceny przy zrobieniu większych zakupów.

 

 

 

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: