E-handel: Jak Polska wygląda na tle Europy Zachodniej?
Które państwa charakteryzują się najbardziej dynamicznym wzrostem rynku e-commerce w Europie? Kto ma największy udział w handlu, a który rynek e-commerce jest największy? Gdzie znajdują się idealni e-konsumenci?
Które państwa charakteryzują się najbardziej dynamicznym wzrostem rynku e-commerce w Europie? Kto ma największy udział w handlu, a który rynek e-commerce jest największy? Gdzie znajdują się idealni e-konsumenci?
Jak pokazują liczne badania, Polska znajduje się w czołówce krajów z najbardziej dynamicznym wzrostem rynku e-commerce. Według raportu Payvision, największy wzrost e-handlu odnotowały Niemcy – 25 proc., Hiszpania – 24,8 proc. i Polska 22,6 proc.
Raj e-commerce leży w Skandynawii
Według raportu ONZ wśród państw najlepszych dla rozpoczęcia działalności e-commerce w pierwszej piątce znalazły się aż trzy kraje skandynawskie: Norwegia, Finlandia i Szwecja. Skandynawski rynek e-commerce ma największy udział w handlu ogółem, natomiast mieszkańcy Półwyspu to idealni e-klienci: w sklepach internetowych dużo wydają, a jednocześnie mało zwracają towarów.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Liderzy europejskiego e-handlu
W ubiegłym roku pod kątem udziału e-commerce w sprzedaży liderzy rynku prezentują się następująco:
- Wielka Brytania – e-commerce odpowiadał za 13 proc. zysków ze sprzedaż
- Finlandia – 9,8 proc.
- Norwegia – 9,7 proc.
- Dania – 8.6 proc.
Tymczasem pod względem wartości rynku e-commerce w czołówce znalazły się:
- Wielka Brytania – 162,3 mld dolarów,
- Niemcy – 64 mld dolarów,
- Francja – 62 mld dolarów.
Transgraniczny rynek e-commerce – co z Polską?
Jak pokazuje badanie Forester, aż 84 proc. internautów na świecie kupowało produkty za granicą online. 48 proc. badanych uważa, że handel transgraniczny jest skorelowany z rynkiem m-commerce. 54 proc. brytyjskich konsumentów dokonało zakupu w sieci u zagranicznego e-sprzedawcy, a dla porównania, w Polsce zakupy przez internet w e-sklepie poza granicami kraju robi co piąty internauta. W ubiegłym roku wzrost udziału rynku transgranicznego w e-handlu w Polsce wyniósł 45 proc.