nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Jak dostosować sklep do ustawy konsumenckiej

Gwarancja

Artykuł Gwarancja
Autor: Anna Stępniewska
Data: czwartek, 06 marca 2014

Jeśli towary sprzedawane przez sprzedawcę są objęte jakąkolwiek dodatkową gwarancją, wykraczającą poza uprawnienia z tytułu rękojmi wskazane w ustawie, wówczas klient powinien być o tym fakcie poinformowany.

Niepoinformowanie klienta o zakresie istniejących gwarancji czy usług posprzedażnych będzie istotnym niedopełnieniem obowiązków informacyjnych, ponieważ konsument nie otrzyma informacji odnośnie tego jakie uprawnienia łączą się z zakupieniem przez niego towaru. Grozi za to co najmniej kara grzywny do 5 tys. zł.

Jeżeli sprzedawca oferuje towary objęte gwarancją wówczas powinien albo w karcie danego produktu albo na stronie informacyjnej jak np. „Reklamacje i gwarancje” zamieścić informację o czasie trwania gwarancji oraz powinien zamieścić treść tej gwarancji. Treść może być zamieszczona przykładowo w formie pliku PDF do pobrania. Jeżeli wszystkie towary oferowane przez sprzedawcę są objęte jednakową gwarancją można zamieścić jedną informację na stronie informacyjnej jak np. „Reklamacje i gwarancje”.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu