Internet kluczowy dla rynku książek

Internet jest kluczowym źródłem informacji w procesie zakupowym książek – już 71 proc. konsumentów szuka wiedzy o książkach w sieci, a 52 proc. kupuje je online. Kto najchętniej dokonuje takich zakupów?

Internet kluczowy dla rynku książek
Anna Stępniewska 9 kwietnia 2015

Internet jest kluczowym źródłem informacji w procesie zakupowym książek – już 71 proc. konsumentów szuka wiedzy o książkach w sieci, a 52 proc. kupuje je online. Kto najchętniej dokonuje takich zakupów?

Internet jest pierwszym źródłem poszukiwania informacji o książkach – wynika z badania przeprowadzonego przez IAB Polska. 71 proc. konsumentów szuka wiedzy o wydawniczych publikacjach w sieci, 60 proc. bazuje na poleceniach znajomych i rodziny, 46 proc. czerpie informacje z prasy, 36 proc. z telewizji, 28 proc. z radia oraz 28 proc. z reklam. Przeniesienie książkowych decyzji zakupowych do internetu to ważny sygnał dla wydawców, aby skoncentrować się bardziej na tym kanale sprzedaży. Z badania wynika, że już około 52 proc. kupujących książki zdecydowało się je kupić online. 6 proc. konsumentów kupuje książki tylko i wyłącznie za pośrednictwem internetu.

Kto kupuje książki w sieci?

W internecie najchętniej kupują książki mężczyźni – 55 proc. W sieci wolą kupować ludzie młodzi, szczególnie w przedziale wiekowym 25-34 lat. Rośnie jednak grono osób w wieku 45+, które kupują książki online – stanowią już 13 proc. konsumentów, którzy wybrali taką formę zakupów. Głównymi czynnikami decydującymi o kupnie książki przez internet są wygoda, bezpieczeństwo zakupu, obsługa posprzedażowa oraz cena. Sprzedaż online wspierają takie aktywności jak działania w serwisach społecznościowych, newslettery, rekomendacje blogerów oraz recenzje samych czytelników. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą internetowych ankiet, które swoim zasięgiem objęły ponad 90 proc. polskich internautów w przedziale wiekowym 15+.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: