nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Jak dostosować sklep do ustawy konsumenckiej

Interoperacyjność treści cyfrowych

Artykuł Interoperacyjność treści cyfrowych
Autor: Anna Stępniewska
Data: czwartek, 06 marca 2014

Konsumenci powinni być informowani, jeśli specyfika treści cyfrowych dostarczanych przez sprzedawcę powoduje, że mają one istotny wpływ na działanie oprogramowania lub sprzętu elektronicznego posiadanego przez konsumenta.

Podstawową informacją w tym zakresie będą wszelkiego rodzaju wymagania techniczne, tak by konsument był świadomy jaki sprzęt elektroniczny lub oprogramowanie powinien posiadać aby mógł skorzystać z treści cyfrowych.

Informacja na temat interoperacyjności treści cyfrowych powinna znaleźć się w ramach kart poszczególnych produktów, tak by konsument miał możliwość zapoznać się z tymi informacjami przed złożeniem zamówienia na konkretne oprogramowanie.

Należy dodać, że ustawodawca wyraźnie wskazuje, że obowiązek informacyjny istnieje nie tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wie o pewnych cechach treści cyfrowych, ale także w sytuacji, gdy powinien o nich wiedzieć.

Zapis jednoznacznie wskazuje, że to przedsiębiorca jest odpowiedzialny za orientowanie się w kwestiach technicznych dostarczanych treści cyfrowych na poziomie, który umożliwi udzielenie konsumentowi informacji niezbędnych do prawidłowego z nich korzystania.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu