Interoperacyjność treści cyfrowych
Konsumenci powinni być informowani, jeśli specyfika treści cyfrowych dostarczanych przez sprzedawcę powoduje, że mają one istotny wpływ na działanie oprogramowania lub sprzętu elektronicznego posiadanego przez konsumenta.
![Interoperacyjność treści cyfrowych](/img/artykuly/1/2016_03/1465.jpg)
Podstawową informacją w tym zakresie będą wszelkiego rodzaju wymagania techniczne, tak by konsument był świadomy jaki sprzęt elektroniczny lub oprogramowanie powinien posiadać aby mógł skorzystać z treści cyfrowych.
Informacja na temat interoperacyjności treści cyfrowych powinna znaleźć się w ramach kart poszczególnych produktów, tak by konsument miał możliwość zapoznać się z tymi informacjami przed złożeniem zamówienia na konkretne oprogramowanie.
Należy dodać, że ustawodawca wyraźnie wskazuje, że obowiązek informacyjny istnieje nie tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wie o pewnych cechach treści cyfrowych, ale także w sytuacji, gdy powinien o nich wiedzieć.
Zapis jednoznacznie wskazuje, że to przedsiębiorca jest odpowiedzialny za orientowanie się w kwestiach technicznych dostarczanych treści cyfrowych na poziomie, który umożliwi udzielenie konsumentowi informacji niezbędnych do prawidłowego z nich korzystania.