nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Blog

Jak wyglądają zakupy mobilne Polaków?

Artykuł Jak wyglądają zakupy mobilne Polaków?
Autor: Anna Stępniewska
Data: czwartek, 26 lutego 2015

Polacy coraz szybciej przekonują się do zakupów mobilnych – wynika z badania Mobile Institute przeprowadzonego przy współpracy z GoMobi.pl i Allegro.pl. Patronem raportu jest Izba Gospodarki Elektronicznej.

Polacy wykonują chętnie czynności określane mianem „smart”, a więc charakterystyczne dla telefonów komórkowych. Mobilność nie oznacza już tylko korzystania ze smarfonów – to nowy styl życia konsumentów, którzy w wygodny sposób poruszają się pomiędzy urządzeniami i korzystają z nich w sposób optymalny dla siebie. Dla biznesu oznaczało to konieczność uspójnienia komunikacji i stworzenia oferty firm w różnych kanałach, czyli tzw. podejście omnichannel.

Polacy stawiają na mobile

Najciekawsze wnioski z badania Mobile Institute mówią o tym, że Polacy stają się coraz bardziej mobilni. Na mobilne kupowanie nie wpływa miejsce zamieszkania – zarówno mieszkańcy wsi, jak i mieszkańcy miast korzystają z mobilnych urządzeń w tym samym stopniu, więc kryterium to nie jest różnicujące. Badacze nie zaobserwowali różnic co do użycia mobilnych narzędzi do kupowania przez kobiety i mężczyzn – obie płcie stosują je w tym samym stopniu. Różnice między kobietami i mężczyznami występują natomiast w preferencjach zakupowych, metodach płatności oraz wykonywanych czynnościach okołozakupowych. 40 proc. mobilnych Polaków zapłaciło już telefonem, głównie za zakup biletów oraz doładowanie konta.

Raport mShopper stanowi pierwsze duże opracowanie na temat mobilnych zakupów w Polsce. W badaniu wzięło udział niemal 3000 badanych, a w analizie uwzględniono całkowicie wypełnione ankiety 2716 internautów, w tym 1000 kupujących mobilnie. Firmą wspierającą raport był serwis Allegro.pl, który w ostatnim czasie szczególnie zwiększył promocję mobilnego kanału sprzedaży. Patronat nad raportem objęła Izba Gospodarki Elektronicznej. Raport można pobrać na stronie internetowej ecommercepolska.pl.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu