nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Blog

Zagraniczni konsumenci kupują w polskich e-sklepach

Artykuł Zagraniczni konsumenci kupują w polskich e-sklepach
Autor: Anna Stępniewska
Data: środa, 04 marca 2015

Niemcy, Wielka Brytania oraz Rosja – oto trzy państwa, w których konsumenci dokonują zakupów w polskich sklepach internetowych. Najchętniej kupują odzież i obuwie. Z kolei główną przeszkodą powstrzymującą zagranicznego użytkownika przed zakupami w e-sklepie są ceny przesyłek.

Handel transgraniczny i biorący w nim udział konsumenci, którzy wydają około dwa razy więcej pieniędzy niż osoby robiące zakupy lokalnie, stanowią siłę napędową globalnych rynków – takie wnioski płyną z najnowszego badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie PayPal. W badaniu wzięło udział ponad 17 500 konsumentów w 22 krajach m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Szwecji, Rosji, Izraelu, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Meksyku, Chinach i Australii. E-handel pozwala rozwijać eksport i staje się integralną częścią globalnego rynku. Do 2018 roku handel internetowy obejmie zasięgiem już 130 mln konsumentów transgranicznych, którzy wydadzą łącznie ponad 300 mld dolarów.

Kto i jakie produkty kupuje w polskim e-sklepie?

28 proc. konsumentów dokonujących zakupów za pośrednictwem polskich stron internetowych pochodzi z Niemiec. Drugie miejsce zajmują konsumenci z Wielkiej Brytanii – 24 proc. Na trzecim miejscu plasują się użytkownicy z Rosji – 20 proc. Konsumenci zagraniczni trafiają na polskie strony głównie w poszukiwaniu odzieży, obuwia i akcesoriów (tak postępuje 36 proc. niemieckich użytkowników, 33 proc. angielskich oraz aż 56 proc. rosyjskich). Drugą co do popularności kategorią zakupów wśród niemieckich i rosyjskich konsumentów jest elektronika tj. komputery, tablety czy urządzenia mobilne. W polskim e-sklepie sprzętu elektronicznego szuka 40 proc. rosyjskich konsumentów i 17 proc. niemieckich. 19 proc. brytyjskich użytkowników preferuje kosmetyki i produkty do pielęgnacji. Konsumenci transgraniczni za główny powód zakupów online w Polsce wskazują przede wszystkim oszczędność czasu i wygodę.

Czego obawia się konsument na e-zakupach?

Największe obawy wśród zagranicznych kupujących dotyczą kosztów przesyłki. Zagadnienie to ma znaczący wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Niemal połowa konsumentów (54 proc. niemieckich, 54 proc. angielskich oraz 49 proc. rosyjskich), którzy zdecydowali się zrobić zakupy za granicą w ciągu ostatnich 12 miesięcy przyznało, że od zakupów w innym kraju powstrzymuje ich najczęściej koszt dostarczenia przesyłki. Darmowa przesyłka przekonałaby 41 proc. angielskich użytkowników, 27 proc. niemieckich oraz 51 proc. rosyjskich do zakupu towaru w zagranicznym sklepie.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu