Koszty porozumiewania się

Koszty porozumiewania się

Anna Stępniewska

6 marca 2014

W kontekście przepisów Ustawy konsumenta należy poinformować o kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się.

Przykładowo, jeśli do przedsiębiorcy należy dzwonić na numer telefonu, gdzie zamiast normalnej opłaty za minutę, naliczana jest opłata pięciokrotnie wyższa, konsument powinien być tego świadomy.

W sklepie internetowym prezentują Państwo numeru telefonu stacjonarnego, jeżeli połącznie z tym numerem obarczone jest dodatkowymi kosztami należy, o tym poinformować klienta.

Informacja o koszcie połączenia powinna zostać wskazana na stronie internetowej w ramach odpowiedniej strony informacyjnej, w miejscu gdzie prezentowana jest określona forma kontaktu np. „Kontakt”.

Każdy podwyższony koszt komunikacji jaki konsument musi ponieść w toku składania zamówienia, powinien być konsumentowi wyraźnie przedstawiony, wraz z informacją ile taki koszt wynosi.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:

Udostępnij: