nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Jak dostosować sklep do ustawy konsumenckiej

Koszty porozumiewania się

Artykuł Koszty porozumiewania się
Autor: Anna Stępniewska
Data: czwartek, 06 marca 2014

W kontekście przepisów Ustawy konsumenta należy poinformować o kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się.

Przykładowo, jeśli do przedsiębiorcy należy dzwonić na numer telefonu, gdzie zamiast normalnej opłaty za minutę, naliczana jest opłata pięciokrotnie wyższa, konsument powinien być tego świadomy.

W sklepie internetowym prezentują Państwo numeru telefonu stacjonarnego, jeżeli połącznie z tym numerem obarczone jest dodatkowymi kosztami należy, o tym poinformować klienta.

Informacja o koszcie połączenia powinna zostać wskazana na stronie internetowej w ramach odpowiedniej strony informacyjnej, w miejscu gdzie prezentowana jest określona forma kontaktu np. „Kontakt”.

Każdy podwyższony koszt komunikacji jaki konsument musi ponieść w toku składania zamówienia, powinien być konsumentowi wyraźnie przedstawiony, wraz z informacją ile taki koszt wynosi.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu