Koszty porozumiewania się
W kontekście przepisów Ustawy konsumenta należy poinformować o kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się.
Przykładowo, jeśli do przedsiębiorcy należy dzwonić na numer telefonu, gdzie zamiast normalnej opłaty za minutę, naliczana jest opłata pięciokrotnie wyższa, konsument powinien być tego świadomy.
W sklepie internetowym prezentują Państwo numeru telefonu stacjonarnego, jeżeli połącznie z tym numerem obarczone jest dodatkowymi kosztami należy, o tym poinformować klienta.
Informacja o koszcie połączenia powinna zostać wskazana na stronie internetowej w ramach odpowiedniej strony informacyjnej, w miejscu gdzie prezentowana jest określona forma kontaktu np. „Kontakt”.
Każdy podwyższony koszt komunikacji jaki konsument musi ponieść w toku składania zamówienia, powinien być konsumentowi wyraźnie przedstawiony, wraz z informacją ile taki koszt wynosi.