Koszty zwrotu rzeczy

Koszty zwrotu rzeczy

Anna Stępniewska

6 marca 2014

Ustawa nakłada na sprzedawcę obowiązek poinformowania konsumenta o konieczności poniesienia przez niego kosztów odesłania rzeczy w wypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy.

Informacja powinna zostać wskazana na stronie internetowej w ramach strony informacyjnej „Zwroty” oraz w regulaminie.

W przypadku odstąpienia od umowy koszt dostarczenia zwracanego towaru ponosi Klient.

Jeżeli konsument nie zostanie poinformowany przez przedsiębiorcę o tym, że w przypadku odstąpienia od umowy ponosi koszty odesłania towaru do przedsiębiorcy, wówczas koszty odesłania towaru ponosi przedsiębiorca.

Charakter towaru

Jeżeli ze względu na swój charakter, towar nie może zostać odesłany w zwykłym trybie, konsument powinien zostać poinformowany o tym fakcie przed zawarciem umowy.

Przez charakter towaru należy rozumieć rozmiar, ciężar czy niestandardowy rodzaj produktu. Przykładem tego typu towaru może być np. pralka, której nie można odesłać do sprzedawcy zwykłą przesyłką pocztową.

Informacja o braku możliwości odesłania towaru w zwykłym trybie, pocztą może zostać wskazana w ramach strony informacyjnej jak np. „Zwroty”, gdzie ogólnie można odnieść się do kategorii określonych towarów, których odesłanie normalną przesyłką pocztową nie jest możliwe. Obowiązek ustawowy można również spełnić poprzez informację w samej karcie towaru.

W przypadku odstąpienia od umowy, towary typu: TV, pralki, lodówki, zmywarki, okapy, piecyki gazowe i elektryczne nie mogą być one odesłane zwykłą przesyłką pocztową ze względu na duże gabaryty. W związku z tym koszt odesłania towaru będzie wyższy niż zwykła przesyłka pocztowa.

Udostępnij: