Polska jednym z liderów rynku e-commerce
Łączna wartość rynku e-commerce w Europie w 2014 roku wyniosła ponad 214 mld dolarów. Szacuje się, że w 2015 roku wartość ta ma wzrosnąć o ponad 18 proc. W gronie liderów e-commerce znalazła się również Polska.
Łączna wartość rynku e-commerce w Europie w 2014 roku wyniosła ponad 214 mld dolarów. Szacuje się, że w 2015 roku wartość ta ma wzrosnąć o ponad 18 proc. W gronie liderów e-commerce znalazła się również Polska.
Badanie rynku e-commerce przeprowadziła agencja badawcza Centre for Retail Research dla platformy RetailMeNot.com. Pod uwagę wzięto 8 liderów z rynków europejskich m.in. Polskę. Kto przoduje w sprzedaży online?
Europejscy liderzy w sprzedaży online
Ranking światowych liderów e-commerce otwiera USA z kwotą 306 mld dolarów. Zdaniem badaczy, sprzedaż online w Stanach Zjednoczonych wzrośnie o 13,8 proc. w 2015 roku. Najlepszy wynik w sprzedaży e-commerce w Europie w 2014 roku należał do Wielkiej Brytanii z wynikiem 72,91 mld dolarów. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Niemcy z kwotą 58,75 mld dolarów, a następnie Francja z kwotą rzędu 42,77 mld dolarów. Polska z wynikiem 5,8 mld dolarów znalazła się obok Szwecji i Holandii. Ogółem sprzedaż przez internet wzrosła o 10 proc. w całej Europie.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Online zyskuje, offline traci
Według autorów raportu, wzrost sprzedaży w całej branży detalicznej, a więc zarówno online jak i offline, wyniesie w 2015 roku zaledwie 2 proc. Różnica między tradycyjnym kanałem sprzedaży a online odbije się negatywnie na wynikach osiąganych przez tradycyjnych detalistów. Spadki tradycyjnej sprzedaży spodziewane są na wszystkich badanych rynkach. Najbardziej odczują je detaliści z USA i Wielkiej Brytanii – szacowany jest tam spadek obrotów o ok. 2 proc. W Polsce trend ten na razie nie będzie tak wyraźny – w kraju tradycyjna sprzedaż straci ok. 0,6 proc.