Blogi mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe
Blogi i videoblogi są wiarygodnym źródłem informacji w procesie zakupowym dla 12 proc. internautów. Stali odbiorcy blogów uznają je za bardziej cenione źródło informacji niż opinie rodziny oraz znajomych.

Blogi i videoblogi są wiarygodnym źródłem informacji w procesie zakupowym dla 12 proc. internautów. Stali odbiorcy blogów uznają je za bardziej cenione źródło informacji niż opinie rodziny oraz znajomych. Polska blogosfera obejmuje zasięgiem już prawie 11 mln internautów, a blogi i videoblogi regularnie odwiedza 8,5 mln osób.
Okazuje się, że na decyzje zakupowe Polaków mają duży wpływ liderzy opinii. Stali się oni jednym z głównych źródeł wiedzy na temat produktów i marek – wynika z badania B(v)log Power zrealizowanego przez Mobile Institute we współpracy z Newspoint, Brand24 i Sotrender na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów.
Rozważasz zakup? Najpierw odwiedź bloga
72 proc. stałych czytelników blogów korzysta z porad blogerów przy wyborze usług i produktów. 68 proc. odbiorców blogów kieruje się informacjami przeczytanymi na forach internetowych, 60 proc. opiniami bliskich osób, 57 proc. serwisami opiniotwórczymi a 48 proc. porównywarkami cenowymi. Co ciekawe, mniejszą wiarygodnością cieszą się portale internetowe( 34 proc.) oraz media społecznościowe (32 proc.). Internauci najczęściej szukają na blogach dodatkowych informacjach o opisanej marce – 44 proc., spojrzenia na dany problem z innego punktu widzenia – 42 proc. czy powodu do zmiany opinii na dany temat – 34 proc.
Zakupy zainspirowane treściami na blogu
Jak wizyty na blogach i videoblogach przekładają się na sprzedaż produktów? 33 proc. czytelników blogów oraz widzów videoblogów kupuje dany produkt po przeczytaniu wpisu lub obejrzeniu filmu blogera, 32 proc. z nich byłoby w stanie zrezygnować z danego zakupu, jeśli na lubianym blogu znaleźliby negatywne informacje o produkcie. W przypadku stałych odbiorców blogów, wskaźniki są jeszcze wyższe – wpis na blogu skłoniłby do zakupu 53 proc. stałych czytelników, a 52 proc. z nich zrezygnowałoby z kupna produktu pod wpływem negatywnych informacji znalezionych na blogu.