Blogi mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe

Blogi i videoblogi są wiarygodnym źródłem informacji w procesie zakupowym dla 12 proc. internautów. Stali odbiorcy blogów uznają je za bardziej cenione źródło informacji niż opinie rodziny oraz znajomych.

Blogi mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe
Anna Stępniewska 7 maja 2015

Blogi i videoblogi są wiarygodnym źródłem informacji w procesie zakupowym dla 12 proc. internautów. Stali odbiorcy blogów uznają je za bardziej cenione źródło informacji niż opinie rodziny oraz znajomych. Polska blogosfera obejmuje zasięgiem już prawie 11 mln internautów, a blogi i videoblogi regularnie odwiedza 8,5 mln osób.

Okazuje się, że na decyzje zakupowe Polaków mają duży wpływ liderzy opinii. Stali się oni jednym z głównych źródeł wiedzy na temat produktów i marek – wynika z badania B(v)log Power zrealizowanego przez Mobile Institute we współpracy z Newspoint, Brand24 i Sotrender na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów.

Rozważasz zakup? Najpierw odwiedź bloga

72 proc. stałych czytelników blogów korzysta z porad blogerów przy wyborze usług i produktów. 68 proc. odbiorców blogów kieruje się informacjami przeczytanymi na forach internetowych, 60 proc. opiniami bliskich osób, 57 proc. serwisami opiniotwórczymi a 48 proc. porównywarkami cenowymi. Co ciekawe, mniejszą wiarygodnością cieszą się portale internetowe( 34 proc.) oraz media społecznościowe (32 proc.). Internauci najczęściej szukają na blogach dodatkowych informacjach o opisanej marce – 44 proc., spojrzenia na dany problem z innego punktu widzenia – 42 proc. czy powodu do zmiany opinii na dany temat – 34 proc.

Zakupy zainspirowane treściami na blogu

Jak wizyty na blogach i videoblogach przekładają się na sprzedaż produktów? 33 proc. czytelników blogów oraz widzów videoblogów kupuje dany produkt po przeczytaniu wpisu lub obejrzeniu filmu blogera, 32 proc. z nich byłoby w stanie zrezygnować z danego zakupu, jeśli na lubianym blogu znaleźliby negatywne informacje o produkcie. W przypadku stałych odbiorców blogów, wskaźniki są jeszcze wyższe – wpis na blogu skłoniłby do zakupu 53 proc. stałych czytelników, a 52 proc. z nich zrezygnowałoby z kupna produktu pod wpływem negatywnych informacji znalezionych na blogu.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: