nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Jak dostosować sklep do ustawy konsumenckiej

Termin zapłaty

Artykuł Termin zapłaty
Autor: Anna Stępniewska
Data: czwartek, 06 marca 2014

Ustawa o prawach konsumenta wskazuje na konieczność poinformowania konsumenta o sposobie zapłaty jaki ma obowiązywać w zawieranej przez niego umowie oraz o terminie w jakim zapłatę jest zobowiązany uiścić.

Zapis o możliwych do wyboru formach płatności powinien znaleźć się w regulaminie. Zgodnie z art. 18 ustawy o prawach konsumenta należy wskazać ograniczenia w zakresie akceptowanych sposobów płatności.

W praktyce oznacza to konieczność poinformowania konsumenta o tym, jaki biznesowy model płatności przyjął przedsiębiorca.

Przykładowo w danym sklepie może funkcjonować model, gdzie zamówienia powyżej 500 zł są realizowane tylko przelewem, bez możliwości realizacji płatności za pobraniem. Może to być również model, gdzie przedsiębiorca zawsze żąda płatności z góry lub ogranicza określone formy płatności w zależności od towarów, które wchodzą w skład zamówienia. Przykładem może być również sytuacja gdzie zamówienia indywidualne zawsze realizowane są przy płatności z góry.

W zależności o tego jaki jest przyjęty przez przedsiębiorcę model, obowiązek informacyjny można spełnić poprzez odpowiednie zapisy w regulaminie, albo w karcie produktu.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu