Zalando pierwszy raz na finansowym plusie

Zalando, jeden z największych europejskich sklepów internetowych oferujących sprzedaż odzieży i obuwia, po raz pierwszy w swojej historii odnotował dodatnie wyniki finansowe. Koncern podkreśla wysoką wartość nowoczesnych narzędzi posprzedażowych oraz ujawnia kierunek planowanych inwestycji na najbliższe lata.

Zalando pierwszy raz na finansowym plusie
Anna Stępniewska 19 lutego 2015

Zalando, jeden z największych europejskich sklepów internetowych oferujących sprzedaż odzieży i obuwia, po raz pierwszy w swojej historii odnotował dodatnie wyniki finansowe. Koncern podkreśla wysoką wartość nowoczesnych narzędzi posprzedażowych oraz ujawnia kierunek planowanych inwestycji na najbliższe lata.

Wstępne dane finansowe koncernu Zalando są optymistyczne dla niemieckiej spółki. W 2014 roku firma zanotowała zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT) na poziomie 62 mln euro. Dla porównania – rok wcześniej Zalando odniósł stratę EBIT rzędu 114 mln euro. Rosną również obroty koncernu – w 2014 roku sprzedaż na wszystkich 15 rynkach, na których działa Zalando, wyniosła już ponad 2,2 mld euro. To o ponad 26 proc. więcej od wyniku z 2013 roku.

Nowoczesne narzędzia posprzedażowe na wagę złota

Wyniki utwierdzają koncern w przekonaniu o dobrym kierunku inwestycji. W kolejnych latach Zalando zamierza skoncentrować się na inwestycjach, które podniosą jakość świadczonych usług. Firma nie planuje w najbliższym czasie ekspansji na kolejnych rynkach, ale woli skupić się na rozwoju sprzedaży w 15 krajach, w których obecnie działają. Koncern jest zainteresowany nowoczesnymi rozwiązaniami dla e-sklepów. Nowatorskie rozwiązania np. aplikacje do rozpoznawania zdjęć czy wirtualne przymierzalnie (gra, w której klikając poszczególne opcje można przymierzać ubrania z oferty sklepu i sprawdzać czy pasują do konkretnej sylwetki) od samego początku przyciągały uwagę ekspertów Zalando. Główną przyczyną zwrotów w branży odzieżowej były problemy klienta z dobraniem odpowiedniego rozmiaru ubrania. Innowacyjne rozwiązania są tym co pomoże kupującemu wybrać właściwy produkt.

Koncern Zalando jest jednym z europejskich liderów sprzedaży odzieży i obuwia w internecie. Sklep oferuje bezpłatne przesyłki i zwroty, darmową infolinię jak również zapewnia 100-dniowe prawo zwrotu wszystkich produktów.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: