nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Blog

Chińscy internauci kupią polską żywność online

Artykuł Chińscy internauci kupią polską żywność online
Autor: Anna Stępniewska
Data: wtorek, 17 lutego 2015

Już za kilka miesięcy internauci w Chinach będą mogli kupić przez internet polską żywność. Powstaje Wirtualny Pawilon z Polską Żywnością (VPF). Jak będzie wyglądać sprzedaż polskich produktów przez platformę?

Wirtualny Pawilon z Polską Żywnością będzie czymś więcej niż e-sklepem. Platforma ma integrować polskich producentów wyrobów spożywczych, podczas gdy e-sklep ma pełnić funkcję promocyjną i mieć charakter lifestylowy. W serwisie znajdą się chociażby artykuły na temat polskiej kuchni, specjalne promocje oraz konkursy. Projektem będzie zarządzać polsko-chińska spółka Sonall Consulting oraz Long March, które zarobi na prowizjach od chińskich sklepów i opłatach od polskich producentów. Sprzedaż na platformie ruszy w październiku 2015 roku.

Wirtualny Pawilon – jak będzie wyglądać sprzedaż polskich produktów?

Proces sprzedaży produktów będzie wyglądał następująco: najpierw trafią one do magazynu centralnego na terenie Polski. Towar zostanie objęty specjalnymi polisami eksportowymi i wysyłany do chińskich magazynów drogą kolejową lub morską. Na ten moment współpraca będzie obejmować dwa regiony objęte przepisami o strefie wolnego handlu: Chengdu oraz Tianjin. Wszystko będzie się odbywać bez pomocy zewnętrznych pośredników i dystrybutorów. Ostatni etap logistyczny przejmie operator e-platformy handlowej, JD.com oraz Taobao.com, na którym spocznie obowiązek dostarczenia przesyłki do konsumenta. Według autorów projektu najlepiej na chińskim rynku powinno sprzedawać się mięso oraz przetwory mięsne, tłuszcze roślinne i zwierzęce, alkohol, słodycze i produkty mleczne. Zainteresowanie projektem wyraziło już kilkanaście firm, w tym czołowi polscy producenci.

Chiński boom na zakupy internetowe

Chiński e-handel dynamicznie się rozwija. W 2013 roku wartość zakupów spożywczych on-line wyniosła już ponad 20 mld zł. Dla porównania w Polsce była to kwota rzędu 200 mln zł. Według raportu chińskiego ministerstwa handlu, łączna wartość transakcji internetowych dokonanych w Państwie Środka w 2014 roku wyniosła ok. 2 miliardy dolarów. W Chinach z internetu korzysta ponad 640 mln osób, a więc prawie co drugi (47 proc.) mieszkaniec tego państwa. Co więcej, dostęp do mobilnego internetu posiada 565 mln Chińczyków (41 proc. ogółu społeczeństwa). W 2018 roku liczba użytkowników internetu w Chinach przekroczy 750 mln.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu