Chińscy internauci kupią polską żywność online

Już za kilka miesięcy internauci w Chinach będą mogli kupić przez internet polską żywność. Powstaje Wirtualny Pawilon z Polską Żywnością (VPF). Jak będzie wyglądać sprzedaż polskich produktów przez platformę?

Chińscy internauci kupią polską żywność online

Anna Stępniewska

17 lutego 2015

Już za kilka miesięcy internauci w Chinach będą mogli kupić przez internet polską żywność. Powstaje Wirtualny Pawilon z Polską Żywnością (VPF). Jak będzie wyglądać sprzedaż polskich produktów przez platformę?

Wirtualny Pawilon z Polską Żywnością będzie czymś więcej niż e-sklepem. Platforma ma integrować polskich producentów wyrobów spożywczych, podczas gdy e-sklep ma pełnić funkcję promocyjną i mieć charakter lifestylowy. W serwisie znajdą się chociażby artykuły na temat polskiej kuchni, specjalne promocje oraz konkursy. Projektem będzie zarządzać polsko-chińska spółka Sonall Consulting oraz Long March, które zarobi na prowizjach od chińskich sklepów i opłatach od polskich producentów. Sprzedaż na platformie ruszy w październiku 2015 roku.

Wirtualny Pawilon – jak będzie wyglądać sprzedaż polskich produktów?

Proces sprzedaży produktów będzie wyglądał następująco: najpierw trafią one do magazynu centralnego na terenie Polski. Towar zostanie objęty specjalnymi polisami eksportowymi i wysyłany do chińskich magazynów drogą kolejową lub morską. Na ten moment współpraca będzie obejmować dwa regiony objęte przepisami o strefie wolnego handlu: Chengdu oraz Tianjin. Wszystko będzie się odbywać bez pomocy zewnętrznych pośredników i dystrybutorów. Ostatni etap logistyczny przejmie operator e-platformy handlowej, JD.com oraz Taobao.com, na którym spocznie obowiązek dostarczenia przesyłki do konsumenta. Według autorów projektu najlepiej na chińskim rynku powinno sprzedawać się mięso oraz przetwory mięsne, tłuszcze roślinne i zwierzęce, alkohol, słodycze i produkty mleczne. Zainteresowanie projektem wyraziło już kilkanaście firm, w tym czołowi polscy producenci.

Chiński boom na zakupy internetowe

Chiński e-handel dynamicznie się rozwija. W 2013 roku wartość zakupów spożywczych on-line wyniosła już ponad 20 mld zł. Dla porównania w Polsce była to kwota rzędu 200 mln zł. Według raportu chińskiego ministerstwa handlu, łączna wartość transakcji internetowych dokonanych w Państwie Środka w 2014 roku wyniosła ok. 2 miliardy dolarów. W Chinach z internetu korzysta ponad 640 mln osób, a więc prawie co drugi (47 proc.) mieszkaniec tego państwa. Co więcej, dostęp do mobilnego internetu posiada 565 mln Chińczyków (41 proc. ogółu społeczeństwa). W 2018 roku liczba użytkowników internetu w Chinach przekroczy 750 mln.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:

Udostępnij: