Podstawy reklamacji
Rękojmia
Sprzedając towar klient co do zasady ma 2 lata na złożenie reklamacji z tytułu rękojmi. Jeżeli wystąpi wada towaru w ciągu pierwszych 12 miesięcy, to sprzedawca musi wykazać, że wada nie jest w towarze, ale w złym użytkowaniu. W przypadku wystąpienia wady w 2. roku używania towaru, to na kliencie ciąży obowiązek wykazania, że wada towaru nie nastąpiła z jego winy, a jest następstwem źle wykonanego towaru.
Gwarancja
To dodatkowe świadczenie dla klienta, które może dać producent, dystrybutor lub sprzedawca. Jest niezależne od rękojmi. Jeżeli towar ma gwarancję, to klient decyduje, z jakiego uprawnienia korzysta: czy składa reklamację z tytułu rękojmi, czy z tytułu gwarancji. Dając gwarancję można określić zasady jej udzielenia i wymogi, jakie musi spełnić klient.
Obsługa i wspracie w rozpatrywaniu reklamacji
Pakiet podstawowy
Przygotowanie pism — odpowiedzi na zgłoszone reklamacje
- Ocena złożonej reklamacji pod kątem formalnym oraz prawnym
- Przygotowanie pisma — odpowiedzi na reklamację zgodnej ze stanowiskiem sprzedawcy
- Dostarczenie pisma sprzedawcy
Pakiet rozszerzony
Kompleksowa obsługa procesu reklamacji na podstawie udzielonego pełnomocnictwa
- Kompleksowa obsługa procesu reklamacyjnego
- Ocena złożonej reklamacji pod kątem formalnym oraz prawnym
- Sporządzenie pisma — odpowiedzi na reklamację
- Podpisanie i opieczętowanie pisma przez radcę prawnego
- Wysłanie odpowiedzi na reklamację bezpośrednio do klienta reklamującego towar lub usługę
Rzecznik praw konsumenta
- Doradztwo w zakresie komunikacji z rzecznikiem praw konsumenta
- Analiza prawna stanowiska rzecznika praw konsumenta
- Przygotowywanie odpowiedzi na pismo rzecznika