nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Ochrona danych osobowych (GIODO)

  • Artykuł Prawo do bycia zapomnianym według RODO

    Prawo do bycia zapomnianym według RODO

    Spośród wielu zmian, jakie wprowadzi unijna ustawa RODO warto zwrócić uwagę szczególnie na prawo do bycia zapomnianym. Jak to prawo działa i kiedy można z niego skorzystać?

    Czytaj >
  • Artykuł Jak usunąć dane osobowe z wyszukiwarki Google?

    Jak usunąć dane osobowe z wyszukiwarki Google?

    Wśród wielu informacji, które co chwile są indeksowane przez wyszukiwarkę Google, wiele z nich można zaliczyć do kategorii danych osobowych. Gigant internetowy oferuje użytkownikom sposoby na to, aby te poufne informacje stały się o wiele trudniejsze do odnalezienia.

    Czytaj >
  • Artykuł Monitoring a ochrona danych osobowych

    Monitoring a ochrona danych osobowych

    Czy zagadnienie monitoringu jest w jakikolwiek sposób uregulowane w polskim prawie? Jak monitoring wizyjny odnieść do ustawy o ochronie danych osobowych? Czy treści gromadzone przez kamery monitoringu - czyli wizerunek - można uznać za dane osobowe?

    Czytaj >
  • Artykuł Projekt ustawy o ochronie danych osobowych

    Projekt ustawy o ochronie danych osobowych

    Unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych (RODO), wymaga od państw członkowskich dostosowania do niego krajowego porządku prawnego. Z tego też względu Ministerstwo Cyfryzacji w marcu tego roku opublikowało na swoich stronach projekt ustawy o ochronie danych osobowych.

    Czytaj >
  • Artykuł Pseudonimizacja według RODO - o czym należy wiedzieć?

    Pseudonimizacja według RODO - o czym należy wiedzieć?

    Jedną z nowości, która pojawi się wraz z wejściem w życie nowych przepisów unijnych, dotyczących ochrony danych osobowych (RODO) jest pojęcie pseudonimizacji. Polega ono na takim zmodyfikowaniu zbioru danych, aby niemożliwe stało się przypisanie znajdujących się tam informacji do konkretnych osób oraz ich zidentyfikowanie.

    Czytaj >
  • Artykuł Profilowanie - zmiany wprowadzane przez RODO i ich wpływ na branżę e-commerce

    Profilowanie - zmiany wprowadzane przez RODO i ich wpływ na branżę e-commerce

    Profilowanie, czyli proces dotychczas nie był szczegółowo opisany w polskim prawie dotyczącym ochrony danych osobowych. Definicję tej metody gromadzenia i analizowania danych użytkowników wprowadza RODO - unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych, mające wejść w życie z dniem 25 maja 2018.

    Czytaj >
Bezpłatny audyt regulaminu