Amazon wprowadził nowe narzędzie prosprzedażowe

Amazon wprowadził w USA nową funkcję, która umożliwia m.in. organizowanie konkursów z nagrodami dla klientów lub followersów – Amazon Giveaway. Z narzędzia mogą skorzystać wszystkie osoby oraz firmy dysponujące aktywnymi kontami na platformie Amazon.

Amazon wprowadził nowe narzędzie prosprzedażowe

Anna Stępniewska

12 marca 2015

Amazon wprowadził w USA nową funkcję, która umożliwia m.in. organizowanie konkursów z nagrodami dla klientów lub followersów – Amazon Giveaway. Z narzędzia mogą skorzystać wszystkie osoby oraz firmy dysponujące aktywnymi kontami na platformie Amazon.

Nie od dziś wiadomo, że organizowanie konkursów lub loterii dla klientów, czytelników bądź followersów pozwala przyciągnąć większą ilość klientów sprzedawcom działającym w mediach społecznościowych. Konkursy i loterie to działania, które stały się nieodłącznym elementem prowadzenia konta na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy YouTubie. Słowo „konkurs” pojawia się na tych platformach ponad milion razy dziennie. Z opcji nagradzania swoich followersów korzystają najczęściej blogerzy, pisarze, dziennikarze i artyści.

Amazon Giveaway ułatwi pracę sprzedawcom

Wystarczy kilka kliknięć, żeby dzięki funkcji Amazon Giveaway przygotować loterię lub konkurs dla klientów. Jedyny warunek stawiany przez Amazon mówi o tym, że produkty, które mają stać się nagrodą, muszą znajdować się w ofercie Amazon oraz nie mogą kosztować łącznie więcej niż 5 tys. dolarów. Wystarczy zatem wybrać nagrodę z portfolio produktów dostępnych na Amazon i za nią zapłacić, a całą resztą zajmie się wyznaczony przez nas internetowy sprzedawca – to on przeprowadzi konkurs, powiadomi zwycięzców o wygranej, dostarczy przesyłkę oraz zajmie się kwestiami formalnymi.

Zwycięzców konkursu w ramach Amazon Giveaway można wyłonić na dwa sposoby – na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy” lub wybierając np. co 25 osobę wchodzącą na daną stronę. Należy też pamiętać, że łączna liczba nagród w jednym konkursie nie może przekroczyć 50. Na razie z Amazon Giveaway mogą skorzystać jedynie mieszkańcy oraz firmy działające na terytorium Stanów Zjednoczonych.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:

Udostępnij: