E-sklepy z żywnością najszybciej rosnącym segmentem e-commerce

W 2014 roku na polskim rynku działały 424 sklepy internetowe, które posiadały w swojej ofercie produkty spożywcze. Szacuje się, że do końca 2015 roku będzie ich już 451. Internetowe sklepy z żywnością są najszybciej rozwijającym się segmentem e-commerce.

E-sklepy z żywnością najszybciej rosnącym segmentem e-commerce
Anna Stępniewska 10 marca 2015

W 2014 roku na polskim rynku działały 424 sklepy internetowe, które posiadały w swojej ofercie produkty spożywcze. Szacuje się, że do końca 2015 roku będzie ich już 451. Internetowe sklepy z żywnością są najszybciej rozwijającym się segmentem e-commerce.

Według prognoz Sklepy24.pl do końca 2015 roku na polskim rynku będzie już 451 sklepów dysponujących w swojej ofercie żywnością. Rynek handlu internetowego w Polsce rozwija się szybko, choć liczba e-sprzedawców ma spaść o 2 proc. Zupełnie inaczej wyglądają szacunki dla sklepów internetowych z produktami spożywczymi – tutaj spodziewany jest wzrost liczby internetowych sprzedawców o 6 proc.

300 mln zł na żywność w internecie

Wartość internetowych zakupów spożywczych w 2015 roku wyniesie ok. 300 mln złotych. Oznacza to wzrost obrotów tego segmentu e-commerce o ponad 10 proc. w stosunku do ubiegłego roku. W 2014 roku już co czwarty polski internauta robił zakupy spożywcze w sieci, w 2013 roku było to tylko 13 proc., a w 2012 roku zaledwie 8 proc.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Globalny boom na e-sklepy z żywnością

W przeciągu najbliższych pięciu lat branża spożywcza będzie stanowić już 20 proc. całego rynku e-commerce. Dynamika wzrostu sprzedaży online samych produktów spożywczych wynosi 90 proc. w państwach rozwijających się oraz 30 proc. w rozwiniętych. Już teraz niektórzy sprzedawcy artykułów żywnościowych podają, że jedzenie generuje od 20 do 50 proc. dochodów w internecie.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: