Blog w sklepie internetowym. Jak to zrobić? Podstawowe informacje

Jak przygotować dobry blog firmowy? W czym pomaga blog firmowy?

Blog w sklepie internetowym. Jak to zrobić? Podstawowe informacje
Rafał Stępniewski 17 grudnia 2020

Blog dołączony do sklepu internetowego może skutecznie poprawiać nie tylko wizerunek sklepu, ale też wspomaga sprzedaż. Blog jest też źródłem wartościowego ruchu. Jak stworzyć dobry blog firmowy?

Cel bloga firmowego

Podstawowym celem bloga firmowego jest odpowiedź na pytania, które mogłyby być zadane przez klientów. Blog musi wiec dostarczyć wiedzy, która jest poszukiwana przez klientów. Co istotne, wiedza ta nie musi dotyczyć wyłącznie produktów oferowanych w Twoim sklepie internetowym. Dobrze jest też napisać o tematach związanych z branżą. Część właścicieli sklepów decyduje się na szeroki zakres tematyczny, inni natomiast działają w ramach wąskiej specjalizacji.

Tematyka bloga firmowego

Jeśli zdecydujesz się na uruchomienie bloga firmowego, najważniejsze będzie zaplanowanie tematyki wpisów. Najważniejszy zawsze jest klient, odbiorca twojego contentu. Warto samodzielnie odpowiedzieć sobie na pytania:

- co interesuje twoich klientów?

- odpowiedzi na jakie pytania szuka?

- jakie frazy wpisuje w wyszukiwarkę?

To podstawowe pytania, które pomogą ci zbudować dobry kontent. Gdy odpowiesz sobie na nie, warto przejść do przygotowania treści.  Jak to zrobić? Najłatwiej będzie skupić na tekstach poradnikowych.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Teksty poradnikowe na blogu

Jedną z podstawowych zasad bloga firmowego jest tworzenie tekstów poradnikowych. W przystępny sposób możesz wyjaśnić najbardziej interesujące kwestie dla użytkowników. Można przygotować temat dotyczący pomysłów na prezenty, czy odpowiedzi na nurtujące pytania.

Teksty eksperckie w roli eksperta

Na blogu firmowym można też wykreować się jako ekspert. Jeśli ktoś będzie szukać informacji branżowych i rozbudowanych tekstów na dany temat, to od razu powinieneś być postrzegany jako specjalista, który jest w stanie odpowiedzieć na większość pytań twoich użytkowników. Jeśli sprzedajesz zegarki przez internet, możesz tworzyć poradniki dotyczące pielęgnacji zegarków, tego jak dobierać zegarki itd. Jeśli będziesz tworzyć to dobrze, szybko okaże się, że wśród internautów będziesz uznawany za eksperta. I łatwiej będzie sprzedawać produkty w twoim sklepie.

Polityka prywatności to ważny dokument

zobacz dlaczego i jak możemy pomóc

Dyskusje na blogu

Dobrym sposobem na ciekawy blog firmowy jest tworzenie kontrowersyjnych, dyskusyjnych tematów. Chodzi jednak o to by zachęcić do wejścia w interakcje z użytkownikami. Im większe zaangażowanie, tym większy ruch na blogu, w sklepie.

Dobry blog firmowy to teksty w zgodzie z seo

Podstawą dobrego bloga firmowego jest budowanie pozycji na konkretne frazy, czyli wyrażenia, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania w google. Musisz więc najpierw szczegółową analizę najpopularniejszych fraz dla danej branży.

Jak tworzyć blogi firmowe, żeby użytkownicy chcieli czytać tworzone treści?

Gdy stworzymy już tematy tekstów, pora je przygotować. Od razu warto takie teksty tworzyć bezpośrednio pod SEO. Tekst na bloga firmowego powinien być podzielony na wyraźnie wyodrębnione akapity, śródtytuły. Warto też stosować wypunktowania, czy podkreślenia.

W przypadku bloga firmowego, bardzo ważne jest systematyczne publikowanie wpisów.

Co daje posiadanie bloga firmowego?

Blog firmowy generuje ruch na stronie, pomaga w procesie sprzedaży. Blog firmowy pozwala klientowi poznać markę, pozwala też promować produkty.

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: