Nowe zasady dla e-sklepów na eBay
Internetowy gigant aukcyjny, eBay, ogłosił zmianę zasad dodawania produktów na swojej platformie. Zgodnie z nowymi regułami, wprowadzając produkty do oferty, konieczne będzie opisywanie ich dwoma obowiązkowymi numerami – MPN, GTIN a przypadku książek ISBN. Nowe zasady zaczną obowiązywać od 29 czerwca 2015 roku.
Internetowy gigant aukcyjny, eBay, ogłosił zmianę zasad dodawania produktów na swojej platformie. Zgodnie z nowymi regułami, wprowadzając produkty do oferty, konieczne będzie opisywanie ich dwoma obowiązkowymi numerami – MPN, GTIN a przypadku książek ISBN. Nowe zasady zaczną obowiązywać od 29 czerwca 2015 roku.
Każdy sprzedawca korzystający z platformy eBay będzie musiał, w ciągu niespełna dwóch miesięcy, uzupełnić opisy swoich produktów o dwa identyfikatory – MPN (Macufactuer Part Number), GTIN (Global Trade Item Number), a w przypadku książek ISBN (International Standard Book Numbers). Wprowadzane zmiany wynikają m.in. z zastosowania nowych algorytmów przez wyszukiwarki.
Klient znajdzie szybciej
Nowe zasady mają ułatwić kupującym odnalezienie produktów, poprzez szybszy proces wyszukiwania. Jednak również sprzedawcy docenią zmiany. Uzupełnienie parametrów pozwoli im uzyskać wyższy priorytet umieszczania produktów na platformie eBay, jak również automatycznie dopasować przedmiot z posiadanej oferty do katalogu eBay. Warto zaznaczyć, że nie wszystkie produkty będą wymagały identyfikatorów – nowe reguły nie będą dotyczyć produktów używanych, kolekcjonerskich i tzw. vintage, a więc produktów jedynych w swoim rodzaju.
Zmianę reguł dla sklepów internetowych wprowadza nie tylko eBay, podobne wymagania mają także Google w obszarze Google Shopping, Amazon czy iTunes. Światowi giganci, wprowadzając identyfikację produktów, zwiększają widoczność przedmiotów na danej platformie, ale również poprawiają wyniki pozycjonowania, nawigacji i wyszukiwania poprzez Google, Bing czy Yahoo.