Już 25 proc. transakcji online stanowią płatności mobilne

Transakcje na urządzeniach mobilnych stanowią już 25 proc. wszystkich płatności online na całym świecie, wynika z raportu Mobile Payments Index. Smartfony wygrywają z tabletami, a urządzenia z systemem Android mają szansę pokonać produkty marki Apple.

Już 25 proc. transakcji online stanowią płatności mobilne
Anna Stępniewska 13 lutego 2015

Transakcje na urządzeniach mobilnych stanowią już 25 proc. wszystkich płatności online na całym świecie, wynika z raportu Mobile Payments Index. Smartfony wygrywają z tabletami, a urządzenia z systemem Android mają szansę pokonać produkty marki Apple.

Firma Adyen, dostawca technologii obsługujących płatności internetowe, raz na kwartał przeprowadza badanie wśród swoich klientów na całym świecie w temacie płatności mobilnych. Dane z opublikowanego w ostatnim czasie raportu Mobile Payments Index pokazują, że świat przerzuca się na płatności mobilne. Coraz więcej firm prowadzących działalność w takich dziedzinach jak np. sprzedaż treści cyfrowych czy biletów przechodzi wyłącznie na mobilne rozwiązania i płatności. Dla wielu z nich mobile stał się priorytetowym kanałem sprzedaży.

Koniec 2014 sprzyjał branży mobilnej

W czwartym kwartale 2014 roku już 25,8 proc. globalnych transakcji internetowych zostało wykonanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Oznacza to wzrost o 11 proc. w stosunku do trzeciego kwartału, gdy odsetek ten wynosił 23,3 proc. oraz o 37 proc. w porównaniu z tym okresem roku poprzedniego (wynosił on wtedy 18,8 proc.). Najlepszym miesiącem dla płatności mobilnych okazał się grudzień – odsetek płatności wynosił wtedy 26,6 proc. Dobrze wypadł również listopad z wynikiem 26,1 proc. Zwyżkowa tendencja pod koniec roku świadczy on tym, że klienci chętniej korzystają z mobilnych płatności w czasie szczytu świątecznego sezonu zakupowego.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

iPad jeszcze rządzi, ale Android zdobywa rynek

Klienci mobile najczęściej dokonywali płatności przez iPady, które zgarniają 34 proc. rynku. Zaraz za iPadem plasują się iPhone’y uzyskując wynik 32 proc. Coraz lepiej radzą sobie również smartfony działające na systemie Android – mają łącznie 25,3 proc. udziału w rynku. Warto jednak zauważyć, że to smartfony na Androidzie sporo zyskały, bo w 2013 roku miały zaledwie 20 proc. udziału w rynku, z kolei odsetek użytkowników kupujących na iPadach w stosunku do 2013 roku spadł o 6 proc. Jeśli trend się utrzyma, smartfony na Androidzie przegonią produkty Apple w połowie 2015.

Smartfony prześcignęły tablety. Jest jednak małe „ale”

Obecnie płatności online przez smartfona dokonuje 58 proc. użytkowników urządzeń mobile, podczas gdy z tabletów w tym celu korzysta 42 proc. badanych. Trend ten idzie w parze z tendencją do produkowania większych wyświetlaczy dla smartfonów. Nie oznacza to jednak, że maleje liczba transakcji dokonywanych na tabletach. Tablety dalej dominują w płatnościach za takie produkty jak ubrania, żywność czy akcesoria, podczas gdy smartfony prowadzą w płatnościach za usługi i treści elektroniczne np. rezerwacje hotelowe, bilety, karty członkowskie czy gry komputerowe. Mobilne płatności smartfonami w dalszym ciągu stanowią jedynie 10 proc. transakcji w handlu detalicznym. Tymczasem za pośrednictwem tabletów klienci kupują w sklepach niemal dwa razy więcej – 19 proc.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: