Dyrektywa ePrivacy - większa prywatność dla konsumentów, więcej obowiązków dla firm

Oprócz szumnie zapowiadanego unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dniem 25 maja 2018 roku w życie wejdzie także dyrektywa ePrivacy. Gwarantować ma ona użytkownikom o wiele większą prywatność, ale jednocześnie nakłada na firmy telekomunikacyjne czy marketingowe więcej obowiązków oraz zakazów.

Dyrektywa ePrivacy - większa prywatność dla konsumentów, więcej obowiązków dla firm
Rafał Stępniewski 27 lipca 2017

Oprócz szumnie zapowiadanego unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dniem 25 maja 2018 roku w życie wejdzie także dyrektywa ePrivacy. Gwarantować ma ona użytkownikom o wiele większą prywatność, ale jednocześnie nakłada na firmy telekomunikacyjne czy marketingowe więcej obowiązków oraz zakazów.

Dyrektywa znosi w pewnym stopniu obowiązek informowania użytkowników o konieczności wyrażenia zgody na wykorzystanie plików cookie na stronach internetowych oraz rozszerza obecną definicję marketingu internetowego. Nowe przepisy zrównują także (w kontekście prawnym) tradycyjne firmy telekomunikacyjne oraz dostawców usług takich jak VoIP czy komunikatory internetowe.

Konsumentom będzie też łatwiej uniknąć otrzymywania niechcianych wiadomości reklamowych drogą elektroniczną, a wszystkie urządzenia służące do komunikacji będą musiały już w fazie produkcji być stworzone w ten sposób, aby zapewnić odpowiedni poziom prywatności.

Więcej o zmianach, które ma wprowadzić dyrektywa ePrivacy oraz o tym, jak może ona wpłynąć na branżę e-commerce, można przeczytać w artykule na blogu Polityka Bezpieczeństwa.

 

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: