E-commerce: jakie produkty najchętniej kupujemy latem?
Jak każdą branżę, także e-commerce cechuje sezonowość. Lato to jeden z tych momentów, obok okresu przedświątecznego, kiedy wyraźnie rośnie sprzedaż niektórych produktów. Co najchętniej kupujemy w wakacje i czy nasze zakupy mają związek z urlopowymi wyjazdami?
Jak każdą branżę, także e-commerce cechuje sezonowość. Lato to jeden z tych momentów, obok okresu przedświątecznego, kiedy wyraźnie rośnie sprzedaż niektórych produktów. Co najchętniej kupujemy w wakacje i czy nasze zakupy mają związek z urlopowymi wyjazdami?
Na przełomie czerwca i lipca na zlecenie Grupy Okazje.info przeprowadzono badanie dotyczące produktów najchętniej kupowanych w letnim okresie. Sprawdźmy jakie artykuły cieszą się największym zainteresowaniem kupujących online?
Relaksujemy się z książką i odświeżamy szafę
Z przeprowadzonego badania wynika, że w okresie urlopowym Polacy najczęściej kupują przez internet książki. Okazuje się, że gdy mamy czas chętnie relaksujemy się czytając – chęć zakupu książki zadeklarowało 35 proc. ankietowanych – w tym taką formę rozrywki preferują wyraźnie panie — 45 proc., przy 26 proc. czytających panach.
Drugim najchętniej kupowanym w sieci produktem są ubrania, które chce kupić 31 proc. badanych (również tutaj przodują kobiety, bo aż 43 proc. oraz 19 proc. mężczyzn). Swoją letnią garderobę najchętniej powiększamy o szorty (43 proc. wskazań) i stroje kąpielowe (39 proc.).
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Sezon na prezenty i pielęgnację urody
Wakacje to czas, w którym w szczególny sposób chcemy zadbać o nasze zdrowie i urodę. O zakupie kosmetyków poważnie myśli ok. 25 proc. badanych, wśród których zdecydowanie przeważają panie (42 proc. do 9 proc. mężczyzn). Z kolei na zakup farmaceutyków decyduje się latem 26 proc. ankietowanych – 39 proc. respondentek i 12 proc. respondentów.
Jednymi z częściej kupowanych latem produktów są prezenty, na co nie bez wpływu pozostaje z pewnością trwający wówczas sezon ślubów. Na zakup podarunków dla bliskich decyduje się wtedy 26 proc. respondentów, z których 28 proc. stanowią kobiety a 24 proc. mężczyźni.
Remonty i wymiana sprzętu
Lato to czas, w którym chętniej niż zwykle wybieramy produkty z kategorii ogród (24 proc.) oraz dom i wnętrze (22 proc.). Tutaj jednak statystyki się odwracają — o zakupie akcesoriów ogrodowych myśli 25 proc. panów i 23 proc. pań. O nabyciu elementów wyposażenia wnętrz zdecydowanie częściej myślą kobiety (30 proc.), niż mężczyźni (15 proc.). Wśród mężczyzn prym w okresie wakacyjnym wiodą sprzęty AGD (wybiera je 35 proc. panów i zaledwie 8 proc. kobiet), a także narzędzia — 28 proc. do 10 proc. — i telefony komórkowe 24 proc. do 6 proc. Panie z kolei zdecydowanie częściej wybierają produkty dla dzieci — decyduje się na nie 24 proc. z nich, podczas gdy panowie są zainteresowani tą kategorią w zaledwie 7 proc.
Badanie potwierdza też, że w wakacje zdecydowanie rzadziej myślimy o pracy i na zakupy biurowe decyduje się zaledwie, a może aż, 1 proc. ankietowanych.