nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Blog

E-zakupy po europejsku

Artykuł E-zakupy po europejsku
Autor: Anna Stępniewska
Data: wtorek, 15 września 2015

Dostępność usług w określonych porach dnia, ważne kwestie dotyczące płatności czy potwierdzenia dokonanych zakupów – przyzwyczajenia konsumentów przy robieniu zakupów online w poszczególnych państwach europejskich różnią się od siebie. Co warto wiedzieć, jeśli planujemy sprzedawać produkty i usługi w różnych krajach?

E-sprzedawca chcący wystartować ze swoją działalnością w innym kraju niż Polska, powinien poznać zróżnicowane zwyczaje zakupowe zagranicznych konsumentów. Sklep internetowy Zalando, który działa na 15 europejskich rynkach, przeprowadził analizę zwyczajów konsumenckich panujących w Europie. Czym różnią się w kontekście e-zakupów Szwajcar, Hiszpan czy Belg?

Szwajcar lubi zakupy o świcie, Niemiec woli się wyspać

Szwajcarscy konsumenci wstają wcześniej niż niemieccy i chcą mieć możliwość korzystania ze wszystkich usług z samego rana. Z tego też względu międzynarodowy e-sklep otwiera swoje biura w Szwajcarii o godzinę wcześniej. Inną specyfiką szwajcarskiego rynku jest możliwość opłacania faktur raz w miesiącu. Szwajcarzy są przyzwyczajeni do regulowania swoich rachunków w takim terminie, dlatego e-sklepy chcące wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów w tym regionie, taką możliwość zapewniają.

Hiszpan płaci gotówką, Brytyjczyk kartą kredytową

Europejscy konsumenci mają różne preferencje co do metody płatności za zakupy online. Włoski i hiszpański e-klient woli formy płatności bezpośredniej, a zatem najchętniej płaci gotówką przy otrzymaniu towaru. Włosi często biorą wiele towarów lub dóbr luksusowych do koszyka, aby później przy płatności z nich rezygnują. Z kolei Francuz i Brytyjczyk chętniej skorzystają z kart kredytowych. Klienci z państw niemieckojęzycznych preferują natomiast fakturę, po której otrzymaniu płacą przelewem internetowym.

Skandynawowie – klienci idealni?

E-sklep Zalando wyróżnił Skandynawów jako idealnych klientów sklepów internetowych. Wszystko dlatego, że wydają więcej na zakupy i dokonują mniejszej ilości zwrotów niż Europejczycy z południowej części Europy. Największymi fanami wyprzedaży są bez wątpienia konsumenci z Francji i Belgii. W okresie wyprzedaży trwających zwykle do kilku tygodni, klienci z tych krajów kupują ubrania na cały rok.

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu