Optymistyczne prognozy dla e-handlu: konsumenci chcą więcej kupować online

Już 48 proc. klientów sklepów internetowych planuje w 2015 roku większe zakupy za pośrednictwem internetu. Średnia kwota jaką internauci wydają miesięcznie na zakupy online wynosi obecnie 156 zł.

Optymistyczne prognozy dla e-handlu: konsumenci chcą więcej kupować online
Anna Stępniewska 6 marca 2015

Już 48 proc. klientów sklepów internetowych planuje w 2015 roku większe zakupy za pośrednictwem internetu. Średnia kwota jaką internauci wydają miesięcznie na zakupy online wynosi obecnie 156 zł.

Prawie połowa klientów e-sklepów chce więcej wydawać na zakupy w sieci – takie wnioski wynikają z badań przeprowadzonej przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej. Konsumenci najchętniej kupują w sieci odzież, obuwie, artykuły wyposażenia domu, książki, kosmetyki oraz sprzęt elektroniczny i komputerowy. 57 proc. badanych zadeklarowało, że w tym roku będą chętniej robili zakupy online niż w sklepach tradycyjnych (ale uwaga, nie dotyczy to żywności oraz biletów). Konsumenci preferują dostawę towarów kurierem, na następnym miejscu jest odbiór paczek w placówce pocztowej, a na końcu osobisty odbiór przesyłek w punktach typu paczkomaty lub sklepy sieciowe.

Czego boją się klienci?

Pomimo iż 48 proc. osób kupujących w e-sklepach planuje zwiększyć budżet na wydatki online, to jednak wciąż wielu konsumentów ma obawy związane z taką formą zakupów. Obawy dotyczą najczęściej niezgodności produktu z zamówieniem, możliwości uszkodzenia towaru w trakcie transportu, prób oszustwa i wyłudzeń. Do internetowych zakupów zniechęcają także wysokie koszty przesyłek i brak pewności czy zamówiony towar dojdzie na czas.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Święta Bożego Narodzenia dobrym czasem dla e-commerce

Wielu internautów zdecydowało się kupić w ubiegłym roku prezenty pod choinkę w internecie. Najczęstszym sposobem płatności był przelew bankowy online, na drugim miejscu konsumenci wybierali usługi firm pośredniczących w płatności. Tylko co piąta osoba wybrała opcję płatności za pobraniem. Od 25 grudnia 2014 roku obowiązuje nowy termin zwrotu towarów zakupionych w internecie. Wcześniej okres na zwrot towarów wynosił 10 dni, obecnie 14 dni. Badanie pokazało, że 57 proc. kupujących w sieci zna swoje prawa zakupowe. Pozostali błędnie określali terminy zwrotu: 7, 10 i 30 dni. Informacja o wydłużeniu terminu zwrotu przydała się po świętach 5 proc. konsumentów – tyle bowiem osób oddało nietrafiony prezent do sklepu internetowego.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: