nr tel.: 22 390 91 05

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Polityka Bezpieczeństwa Prawo Konsumenckie Rzetelny Konkurs

Blog

Facebook testuje nową sekcję e-commerce. Czy przyciągnie klientów i e-sprzedawców?

Artykuł Facebook testuje nową sekcję e-commerce. Czy przyciągnie klientów i e-sprzedawców?
Autor: Anna Stępniewska
Data: piątek, 16 października 2015

Najpopularniejszy serwis społecznościowy chce przyciągnąć do siebie sprzedawców internetowych a także ułatwić użytkownikom robienie zakupów. Na Facebooku ma pojawić się nowa sekcja e-commerce, natomiast w mobilnej wersji serwisu nowy format dla reklamodawców.

Facebook na swoim blogu zamieścił informację o planowanych nowych rozwiązaniach przeznaczonych dla marek, a jednocześnie zaznaczył, że nowości są na razie w fazie testowej i objęły jedynie wybraną grupę partnerów serwisu. Co oferuje e-sprzedawcom, a co użytkownikom?

Sprawdź co u znajomych, a potem zrób zakupy

Nowopowstająca sekcja na nosić nazwę Shopping. Według twórców Facebooka pojawiłaby się na profilach użytkowników w tym samym miejscu, gdzie aktualnie dostępne są już takie opcje jak Znajomi, Zdjęcia czy Grupy. Serwis społecznościowy wyjaśnia, że takie rozwiązanie pozwoliłoby użytkownikom na świadome kierowanie się do odpowiedniego miejsca na profilu w momencie, gdy zechcą przejrzeć oferty sprzedawców i zrobić zakupy. Zgromadzone w sekcji Shopping oferty mają być odpowiednio personalizowane pod kątem preferencji właścicieli konkretnych profili. Zdaniem Facebooka taka opcja może okazać się bardziej skuteczna niż umieszczanie w newsfeedzie reklam. Przez wielu użytkowników są pomijane, a ich zbyt dużą ilość traktuje się jak irytujący spam.

M-commerce może więcej

Badania pokazują, że użytkownicy za pomocą urządzeń mobilnych najchętniej korzystają z aplikacji związanych z mediami społecznościowymi (według badań Mobience 60 proc. użytkowników smartfonów z systemem Android korzysta z aplikacji Facebooka). Dlatego też kolejną propozycję Facebooka stanowi nowy format reklamy dla reklamodawców w mobilnej wersji serwisu. Założeniem jest to, aby po kliknięciu reklamy pojawiającej się w newsfeedzie użytkownik nie został przekierowany na zewnętrzną stronę reklamodawcy, lecz zobaczył na ekranie smartfona powiększoną ofertę danej firmy wraz z możliwością dokonania zakupu za pośrednictwem serwisu społecznościowego. Facebook nie określił jeszcze, kiedy planuje zakończyć testy nowych rozwiązań i w którym momencie branża e-commerce i m-commerce będzie mogła zastosować je w praktyce. 

Anna Stępniewska Anna Stępniewska
dyrektor działu prawnego
radca prawny
Jeśli masz pytania, skontaktuj się ze mną
Bezpłatny audyt regulaminu