Firmowy blog. Zasady tworzenia
Mówi się, że jeśli naszej działalności nie ma w sieci, to zapewne ona nie istnieje. Trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. W XXI wieku bycie on-line to jeden z kluczowych obszarów funkcjonowania działalności gospodarczej. Coraz częściej podkreśla się też dużą rolę firmowego bloga. Dlaczego jest on tak ważny?
Dlaczego firmowy blog się nam opłaca?
Przede wszystkim dlatego, że to darmowy nośnik reklamy, który możemy wykorzystać w dowolny sposób. Trzeba też docenić dużą rolę tego elementu strony w pozycjonowaniu (SEO). Dlaczego? Przecież wpisy, jakie tworzymy, to idealne miejsce, by stworzyć odpowiednie notki, które będą zawierały najważniejsze słowa kluczowe, jakie podpowiada nam analiza SEO.
Co ważne, możemy umieścić tam te publikacje za darmo. Nie musimy płacić pośrednikom. Mimo tego, że — prędzej czy później — nasza działalność będzie musiała wydać nieco gotówki na zakup linków z zewnętrznych domen, to własny blog znacznie zwiększa nasze szanse na poprawienie widoczności w wyszukiwarce internetowej.
Po stronie atutów można też zwrócić uwagę na niskie, a czasem wręcz zerowe, koszty prowadzenia firmowego bloga. Jeśli postanowimy, że chcemy tworzyć go własnym nakładem środków, to nie będziemy nawet musieli płacić copywriterom za przygotowanie odpowiednich treści. Możemy pisać je sami lub zlecić takie zadanie jednemu z pracowników.
Jak trzeba prowadzić firmowego bloga?
Najważniejsza jest konsekwencja w działaniu. Jeśli założymy, że chcemy umieszczać w serwisie nie mniej niż jeden wpis na tydzień, to musimy się tego założenia trzymać. Nawet gdyby wymagało to od nas siedzenia w biurze do późnych godzin.
Dużą rolę odgrywa też odpowiednia oprawa graficzna. Zdecydowanie warto skorzystać z darmowych baz zdjęć, które zezwalają na użycie grafik w celach komercyjnych, by przyozdobić nimi nasze publikacje. Pamiętajmy też o tym, że wyszukiwarki internetowe, ale i odbiorcy naszych treści, docenią, jeśli fotografie będą przedstawiały autentyczne produkty, jakie mamy w ofercie.
Dobrze jest też tworzyć wpisy o odpowiedniej długości. Na rynku można znaleźć wiele aplikacji, które podpowiedzą, jakiej długości powinna być notka na temat, jaki chcemy poruszyć na blogu. Jeśli jednak nie mamy dostępu do takich usług, to zawsze możemy wpisać frazę główną w wyszukiwarkę, a następnie przeanalizować długości wpisów naszych konkurentów. Dobrze byłoby stworzyć samodzielnie napisany wpis, który nie będzie krótszy niż artykuł, jaki przygotowała konkurencja.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Na co trzeba uważać podczas prowadzenia firmowego bloga?
Przede wszystkim na błędy ortograficzne i poprawność językową. Nie tylko wyglądają one nieprofesjonalnie, ale zwiększają też naszą szansę na to, że potencjalni klienci zrezygnują z zakupu, bo uznają, że nie jesteśmy profesjonalistami w tym, co robimy.
Pamiętajmy też o tym, że nie wolno nam wykorzystywać innych zdjęć czy treści bez zgody ich właściciela. Grafiki, jakie na swoich stronach ma nasza konkurencja — jeśli nie pochodzą z darmowej bazy stocków — są chronione prawem autorskim. O wiele lepiej poświęcić trochę czasu i wykonać fotografie samodzielnie.