Jak promować sklep internetowy?

Nawet najlepszy sklep, który ma najlepszy asortyment, ale nie jest widoczny w Google, może szybko być zmuszony do zamknięcia działalności. Jak zwiększyć swoje szanse? Jak promować sklep internetowy?

Jak promować sklep internetowy?
Michał Górecki 13 maja 2021

Co trzeba wiedzieć o promowaniu sklepu w sieci?

Żyjemy w czasach, kiedy rynkiem — zwłaszcza w Polsce i w wielu państwach Europy Zachodniej i świata — rządzi Google. W naszym kraju wyszukiwarkowy gigant zdominował rynek w naszym kraju i odpowiada za około 96-97% wyszukań, jakie wpisujemy. 

Skutkuje to tym, że z praktycznego punktu widzenia, każdy przedsiębiorca musi stosować się do zasad, jakie narzuca Google, jeśli chce być w ich flagowej usłudze — czyli wyszukiwarce. Pozytywnym akcentem jest jednak to, że firma udostępnia większość informacji o tym, na jakie rzeczy trzeba zwrócić szczególną uwagę. 

Istnieje też wiele niejasności lub domniemań, z którymi doskonale radzi sobie każda dobra agencja SEO. Takie firmy korzystają z dedykowanego oprogramowania, które dodatkowo pomaga im pracować z serwisami w taki sposób, by szybko zwiększyć ich zasięgi.

Zawsze warto zwrócić też uwagę na to, że troska o promowanie strony internetowej to nie jednorazowe zadanie, jakie trzeba wykonać, a następnie można o tym zapomnieć i skupić się na sprzedaży. Promowanie sklepu to proces, który nigdy się nie kończy. Dlaczego?

Przede wszystkim dlatego, że Google ciągle ewoluuje ze swoimi wytycznymi. Te rzeczy, na które trzeba było zwrócić uwagę na przykład w 2017 roku, są już w dużej mierze nieaktualne. Jeśli więc zapomnieliśmy o tym, by nadążyć za wytycznymi od Google, to nagle może okazać się, że cały trud włożony w pozycjonowanie poszedł na marne, bo po prostu nie zaktualizowaliśmy serwisu w porę. 

Co wyróżnia dobry sklep internetowy?

Na pewno trzeba wskazać na zgodność z zasadami RODO. Sklepy działające w internecie przetwarzają wiele ważnych danych, w tym informacje osobowe, które mogą przecież uchodzić za dane wrażliwe. Mamy tam m.in. imię i nazwisko odbiorcy, jego numer telefony czy dane teleadresowe.

Dużą rolę odgrywają też odpowiednio opisane produkty. Im więcej wartościowej treści, tym lepiej. Trzeba postawić na opisy, które są tworzone przez specjalistów. Co ważne, można skorzystać też z usług zewnętrznych podwykonawców, specjalistów do spraw contentu. 

Pamiętajmy też o tym, by sklep był odpowiednio zabezpieczony. Certyfikat SSL czy dobrze zabezpieczone konta użytkowników (jeśli przewidujemy możliwość ich tworzenia) z weryfikacją dwuetapową to absolutne minimum, na które warto postawić.

Zasady SEO a sklep internetowy

Bez dobrego SEO nawet najlepszy sklep internetowy może nie przebić się do świadomości odbiorców i splajtować. Warto wykonać nie tylko profesjonalny audyt, ale i wdrożyć wszystkie zalecenia końcowe. Powinniśmy między innymi odpowiednio nasycić treść frazami kluczowymi i słowami, by dodatkowo zwiększyć szanse na lepsze miejsca w wyszukiwarce. 

Dobrym rozwiązaniem jest też cykliczne ponawianie audytu oraz przyznanie dostępu specjaliście SEO do konta w Google Analytics, by można było szybko reagować w razie problemów z widocznością strony. 

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: