TOP 5 narzędzi do samodzielnego pozycjonowania stron
SEO, czyli pozycjonowanie serwisów w sieci to jeden z fundamentów internetu, który może zaważyć na tym, czy nasza działalność odniesie sukces i czy trafi do odpowiednio dużej grupy docelowej. Ma to szczególnie duże znaczenie na przykład w sytuacji, gdy prowadzimy sklep internetowy. Oto TOP 5 narzędzi do samodzielnego pozycjonowania stron w internecie.
Czy dobre narzędzie do SEO są darmowe?
Niestety nie. Na rynku istnieje wiele świetnych, niezwykle rozbudowanych platform od różnych firm, jednak ich wspólnym mianownikiem jest to, że trzeba za nie zapłacić. Zdecydowana większość narzędzi działa w tak zwanym modelu abonamentowym, czyli wpłacamy określoną kwotę raz na miesiąc, kwartał lub rok.
Takie aplikacje skupiają się zarówno na tak zwanym technicznym SEO, jak i na pozycjonowaniu oraz treściach, czyli contencie. W tym gronie na pewno warto wymienić choćby świetnego Ahrefsa, SurferSEO czy Senuto. Praktyka pokazuje, że już te trzy narzędzia potrafią wnieść pozycjonowanie stron na bardzo wysoki poziom.
Niestety, ale gdybyśmy chcieli wykupić wszystkie te trzy usługi, to robi się już z tego spory wydatek. Dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem, lub mają ograniczony budżet, taki zakup mógłby być trudny do udźwignięcia.
To jedna z głównych przyczyn, dlaczego tak często poszukuje się ciekawych, a darmowych aplikacji do pozycjonowania stron WWW. Czy trudno je znaleźć? Owszem. Czy to niemożliwe? Nie, na rynku ostało się kilka ciekawych narzędzi. Co ciekawe, najlepsze z nich dostarcza nam… Google.
Google Analytics
Wbrew obiegowej opinii, z Analytics można wyłowić ogromną ilość danych, która świetnie zobrazuje nam kondycję strony. Nie tylko informacje o odwiedzinach, ale i cały ogrom wiedzy o frazach, słowach zależnych czy wyniku strony w przeglądarce Google.
Sprawia to, że aplikacja świetnie sprawdzi się przy pozycjonowaniu serwisów. O tym, że Google Analytics to narzędzie o kluczowym znaczeniu dla SEO świadczy też to, że zdecydowana większość szanujących się firm z branży SEO zaraz po podpisaniu umowy z klientem prosi o dostęp do tego narzędzia.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
PageSpeed
Kolejna aplikacja, za jaką stoi Google. Pamiętajmy o tym, że na SEO składa się nie tylko zawartość strony, ale i jej cechy, pośród których należy wskazać na czas ładowania czy zgodność z urządzeniami mobilnymi. PageSpeed to narzędzie webowe, dzięki któremu w kilka sekund uzyskamy wiele ważnych informacji, wraz z sugestiami o tym, jak naprawić ewentualne braki.
Answer The Public
Narzędzie, które oferuje całkiem dużą funkcjonalność w darmowej wersji. Gdy wpiszemy tam konkretną frazę, szybko dowiemy się, jakie zapytania do niej prowadzące wpisują w wyszukiwarkę internauci. To bardzo użyteczna wiedza, której nie powinno się bagatelizować.
zobacz dlaczego i jak możemy pomócPolityka prywatności to ważny dokument
Keyword Planner
Darmowe narzędzie od Google. Jego zasada działania jest podobna do opisanego wyżej rozwiązania, jednak warto zwrócić uwagę na to, że zakres tematyczny fraz, jakie możemy uzyskać, jest nieco szerszy. Aby korzystać z Keyword Plannera trzeba mieć aktywne konto w Google Ads.
Moja Firma by Google
Pozornie mogłoby się wydawać, że jest to narzędzie marketingowe. Warto jednak zastanowić się nad tą kwestią nieco szerzej. Tworząc wizytówkę swojej działalności, zwiększamy zakres informacji, jakie przekazujemy na jej temat do Google, a więc pośrednio wzmacniamy pozycjonowanie.