Google faworyzuje e-sklepy z mobilną wersją strony

Nowy algorytm Google'a wprowadził spore zmiany dla firm i e-sklepów w Polsce. Od tej pory na szczycie wyników wyszukiwania mają być prezentowane serwisy internetowe, które posiadają mobilną wersję. Tymczasem strony dostosowane pod smartfony i tablety ma zaledwie 5 proc. polskich firm oraz 30 proc. e-sklepów.

Google faworyzuje e-sklepy z mobilną wersją strony
Anna Stępniewska 14 maja 2015

Nowy algorytm Google'a wprowadził spore zmiany dla firm i e-sklepów w Polsce. Od tej pory na szczycie wyników wyszukiwania mają być prezentowane serwisy internetowe, które posiadają mobilną wersję. Tymczasem strony dostosowane pod smartfony i tablety ma zaledwie 5 proc. polskich firm oraz 30 proc. e-sklepów.

Google przyzwyczaił polskich przedsiębiorców do częstych zmian, proponując co jakiś czas kolejne aktualizacje algorytmów wyszukiwania. W listopadzie ubiegłego roku, największa wyszukiwarka w Polsce uczyniła pierwszy krok w stronę mobilnej rewolucji – została wtedy wprowadzona etykieta określająca strony posiadające wersję mobilną na telefony i tablety. Taką etykietę otrzymały serwisy z czytelnymi, odpowiednio dużymi tekstami i przyciskami. Istotną kwestią okazało się również unikanie oprogramowania, którego urządzenia mobilne nie mogły obsłużyć np. Flash'a.

Co oznacza dla e-sklepów najnowsza zmiana algorytmu?

Kwietniowa zmiana algorytmu sprawiła, że portale i e-sklepy pozbawione mobilnej wersji zniknęły z mobilnych wyników wyszukiwania. W efekcie serwisom tym grozi utrata wielu klientów oraz ograniczony dostęp do pozyskania nowych. Według danych mGenerator zaledwie 5 proc. firm oraz 30 proc. e-sklepów posiada odpowiednio dostosowane strony mobilne. Tymczasem już co drugi Polak posiada smartfon, a 90 proc. z nich przy użyciu mobilnych urządzeń szuka informacji o firmach, ich produktach i usługach. Badania pokazują, że aż dwóch na trzech internautów zainteresowanych daną stroną i odwiedzających ją z urządzeń mobilnych, opuści witrynę w przypadku, gdy nie będzie ona dostosowana do mobilnego urządzenia.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: