Google zmienia politykę prywatności. Na razie w Wielkiej Brytanii

Google osiągnął porozumienie z Biurem ds. danych osobowych w Wielkiej Brytanii odnośnie zmian w polityce prywatności koncernu. W nowym dokumencie zawarto zmiany, które mogą mieć wpływ na branżę e-commerce.

Google zmienia politykę prywatności. Na razie w Wielkiej Brytanii
Anna Stępniewska 6 lutego 2015

Google osiągnął porozumienie z Biurem ds. danych osobowych w Wielkiej Brytanii odnośnie zmian w polityce prywatności koncernu. W nowym dokumencie zawarto zmiany, które mogą mieć wpływ na branżę e-commerce.

Zmiany w polityce prywatności Google mają zostać wprowadzone do czerwca 2015 roku i będą obejmowały następujące uzgodnienia:

• Google zapewnia, że zasady będą stosowane jednakowo do wszystkich produktów Google bez względu na urządzenie z jakiego korzysta użytkownik. Może to być zarówno telefon komórkowy, tablet czy komputer.

• Google zobowiązuje się do stałego przeglądu polityki prywatności i związanymi z nią treściami internetowymi oraz podejmuje się odpowiednich działań w kontekście informowania użytkowników o tym, w jaki sposób będą przetwarzane ich dane osobowe.

• Google potwierdza, że jakiekolwiek zmiany w dokumencie polityki prywatności zostaną zweryfikowane przez specjalistów oraz reprezentowane grupy użytkowników przed wdrożeniem ich w życie.

Wprowadzone zmiany usprawnią zakupy online w Wielkiej Brytanii. Dla użytkowników dokonujących zakupów sprawą fundamentalną jest zrozumienie konsekwencji płynących z udostępniania swoich danych osobowych oraz tego jak i przez kogo zostaną wykorzystane.

Google a wymogi UE

Problemy na linii Google-Biuro ds. danych osobowych w Wielkiej Brytanii, to nie jedyny kłopot giganta z Mountain View w Europie. Amerykański koncern od lat boryka się z wymogami stawianymi przez Unię Europejską. Chodzi o praktyki biznesowe, które mogą naruszać unijne regulacje antymonopolowe. Komisja Europejska w marcu 2013 roku uznała, że praktyki stosowane przez Google mogą być szkodliwe dla konsumentów, bo ograniczają im wybór i hamują innowacje w dziedzinie usług wyszukiwania online i reklam w wyszukiwarkach internetowych. Pod koniec 2014 roku członkowie Parlamentu Europejskiego uznali, że Google powinien oddzielić działanie wyszukiwarki internetowej od serwisów świadczących usługi e-commerce.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi:
Udostępnij: