Ile kosztuje uruchomienie sklepu internetowego?

Sklepy internetowe to doskonały pomysł na biznes w erze koronawirusa. Jeśli w realnym świecie pojawiają się obostrzenia i przedsiębiorca nagle musi zamknąć kilka swoich punktów, to taki e-sklep jest często jedyną alternatywą, która może pozwolić firmie przetrwać trudny czas pandemii. Z tego względu nie dziwi też to, że często padają pytania o to, ile kosztuje uruchomienie sklepu internetowego.

Ile kosztuje uruchomienie sklepu internetowego?
Martyna Kowalska 2 marca 2021

Ile kosztuje uruchomienie sklepu internetowego? Wbrew pozorom, niewiele!

Wielu przedsiębiorców będzie w stanie zbudować sklep on-line samodzielnie, korzystając z darmowych aplikacji. Można w tym celu skorzystać na przykład z nieodpłatnego Wordpressa oraz wtyczki WooCommerce. Jej możliwości są bardzo zaawansowane, a spora część funkcji jest dostępna bez konieczności uiszczania dodatkowych opłat.

Oczywiście powstanie takiego sklepu internetowego nie ogranicza się tylko do narzędzia, które będzie zarządzać całym tym procesem. Potrzeba jeszcze serwera oraz domeny, która będzie prowadziła do naszego sklepu internetowego. Jeśli firma ma już swoją stronę firmową, sensowną alternatywą wydaje się utworzenie subdomeny.

Pamiętajmy też o tym, aby sklep był zabezpieczony certyfikatem SSL. Można w tym celu skorzystać nawet z darmowego modułu Let’s Encrypt. Zdecydowana większość przeglądarek nie pozwala wejść na niezabezpieczoną stronę, co skutecznie może zniechęcić potencjalnych klientów.

Ile kosztuje uruchomienie sklepu internetowego? Tyle, ile zażyczy sobie specjalista SEO

Jeśli chcemy podejść do handlu online profesjonalnie, warto wcześniej skupić się na analizie konkurencji. Firmy, które nie muszą oglądać się na innych, można policzyć na palcach jednej ręki. Jeśli mamy na przykład lokalny punkt handlujący elektroniką, to nagle będziemy musieli zmierzyć się z wielkimi sieciami sprzedażowymi, które mają potężne budżety na promocję i SEO.

Mimo tego, że mocno utrudnia to sprawę, to nie stawia nas na przegranej pozycji. Możemy postawić między innymi na pozycjonowanie na tak zwany długi ogon, czyli na nieco mniej popularne frazy, ale takie, które nie interesują tych największych firm.

W ten sposób, nie wydając zbyt wielu pieniędzy, można zbudować wokół swojego sklepu niewielką, ale wierną społeczność, która z czasem może się rozrosnąć. To dobry punkt wyjścia zwłaszcza dla tych firm, które nie chcą lub nie mogą pozwolić sobie na wydanie dużych sum pieniędzy.

Jeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu

zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniom

Sklep „pod klucz”? Możesz skorzystać z platform pośredniczących w handlu

Czasem warto podejść do handlu online w nieco inny sposób. Zamiast budować duży projekt od zera, może lepiej będzie skorzystać z ogólnodostępnych, dostępnych za darmo platform sprzedażowych? W Polsce mamy kilka takich serwisów, dzięki którym wiele firm z powodzeniem rozwija się i zarabia także teraz, w erze pandemii.

Zanim przystaniemy na taką propozycję, pamiętajmy tylko o tym, by wcześniej dwa razy przeliczyć wszystkie koszty, jakie poniesiemy. Takie serwisy bazują na prowizjach, które mogą sięgać nawet 15% wartości transakcji. Pamiętajmy, by wybrać taką platformę, która zapewni odpowiednio duży zasięg, a jednocześnie nie zmusi nas do oddawania zbyt dużej ilości naszych zysków.

 

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: