Jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego?

Jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego? Wyjaśniamy w naszym poradniku

Jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego?

Rafał Stępniewski

23 lutego 2021

W sieci można odnaleźć dziesiątki serwisów, które oferują nam zakup dokładnie tych samych produktów w nieraz bardzo podobnych cenach. Jak więc wybrać firmę, której ostatecznie damy zarobić? Na pewno na pierwszym miejscu trzeba postawić wiarygodność takiego sprzedawcy. Co na nią wpływa?

Sklepy internetowe i e-sprzedaż w erze pandemii

COVID-19 bardzo mocno przebudował strukturę wielu rynków. Kolejne lockdowny, reżim sanitarny czy dotykające przedsiębiorców restrykcje skutkują tym, że wielu z nich woli przenieść się ze swoim biznesem do wirtualnego świata.

Skutkuje to tym, że bardzo dynamicznie rośnie w sieci konkurencja. Firmy robią, co mogą, by walczyć o naszą uwagę, zachęcając nas, byśmy wydali pieniądze właśnie u nich. W szczególnie trudnej sytuacji są niewielkie, lokalne biznesy, które bazowały na swoim stałym kręgu klientów. 

W tym gronie można na przykład podać nieduże knajpki, które nigdy nie były nastawione na typowy „commerce”, a raczej były połączeniem pasji i kręgu znajomych. Wbrew pozorom takich usług jest w Polsce bardzo dużo i ten trend szybko nie wyhamuje. Obecnie ci wszyscy przedsiębiorcy muszą szybko zbudować zaufanie, by dotrzeć do odbiorcy masowego. Czy to możliwe?

Okazuje się, że tak. Istnieje szereg taktyk, które mimo tego, że same w sobie nie stanowią stuprocentowej gwarancji na sukces, to na pewno znacznie podnoszą szanse niewielkiego biznesu i dają właścicielom szanse na przetrwanie do zakończenia pandemii w dobrej formie.

Jaki sklep internetowy można uznać za wiarygodny?

Przede wszystkim pamiętajmy o stronie prawnej. To bardzo ważne, bo jednocześnie buduje zaufanie oraz zabezpiecza nas przed ewentualnymi grzywnami ze strony UODO. Serwis musi mieć dobrze opracowaną politykę RODO, politykę prywatności i cookies. 

W kategorii rozwiązań obowiązkowych warto wskazać też certyfikat SSL oraz responsywny serwis, który wspiera szybkie płatności. Są one bardzo mile widziane przez społeczność. Internauci chcą mieć wszystko „tu i teraz”, bez czekania. Wyjdźmy im naprzeciw.

Bardzo ważną kwestią jest to, aby w porę uświadomić sobie, że nawet w sieci najważniejsze nie są algorytmy (choć w ujęciu SEO, są one absolutnie priorytetowe), ale ludzie. Zachęcajmy kupujących do pisania opinii. Inni internauci na pewno to docenią. 

Dobrym pomysłem jest próba odbudowania społeczności w social mediach. To doskonały pomysł na podtrzymanie kontaktu ze stałymi bywalcami i przypomnienie im o tym, że lokal wciąż działa, choć za sprawą pandemii, w nieco innej formie niż wcześniej. Może warto przemyśleć też kręcone co kilka dni VLOG-i? 

Czy tego chcemy, czy nie, w sieci ważni są nie tylko ludzie, ale — jak było sygnalizowane już wcześniej — także i algorytmy, które odpowiadają kolejność wyświetlanych stron w wyszukiwarce. Ludzie podprogowo ufają zwłaszcza tym serwisom, które są na samym szczycie listy. By można było szybko się tam znaleźć, potrzebna będzie pomoc specjalistów z dobrej agencji SEO. Bez wątpienia jest to jedna z najlepszych metod, by szybko dotrzeć do szerokiej publiczności, a więc i uwiarygodnić się w oczach internatutów i lepiej promować swoje produkty lub usługi.

Czy ten artykuł był przydatny?

Udostępnij: