Uruchamiasz sklep internetowy? Musisz o tym pamiętać
O czym pamiętać uruchamiając sklep internetowy? Lista jest naprawdę dość długa
W erze pandemii internet i sprzedaż sieciowa rozwijają się niemal w tempie wykładniczym. Bardzo dużo e-sklepów, które odpowiednio szybko przestawiły się w pełni na handel zdalny, z wyłączeniem tradycyjnych punktów sprzedażowych, zanotowało imponujące zyski. Wiele wskazuje na to, że COVID-19 zostanie z nami jeszcze przez pewien czas. O czym więc trzeba pamiętać, gdy decydujemy się na uruchomienie sklepu internetowego?
O czym pamiętać uruchamiając sklep internetowy? O zasięgach!
Nawet najpiękniejszy sklep, który oferuje najlepsze z możliwych produktów, może zostać okrzyknięty mianem „pięknej klęski”. Wpływa na to kilka głównych czynników. Przede wszystkim, brak optymalizacji oraz niepołożenie odpowiednio dużego nacisku na SEO, czyli optymalizację strony pod wyszukiwarki internetowe.
Warto rozpocząć budowanie sklepu internetowego nie tyle, ile od platformy, ale raczej od dokładnej analizy. Powinniśmy sprawdzić, co oferuje konkurencja i jakie są jej ceny. Jeśli są niższe niż nasze, to dobrze byłoby przemyśleć, czy możemy ich propozycję cenową przebić. Jeśli nie, to warto dwa razy zastanowić się nad wejściem w handel on-line.
Pamiętajmy też o tym, że nowe sklepy internetowe przez pewien czas muszą budować swoją renomę w oczach użytkowników. Nawet jeśli zaoferujemy świetne ceny, to część ostrożnych klientów i tak zaufa konkurencji, bo zna ich markę i ma o niej jakąś określoną opinią. My — jako nowy gracz — będziemy musieli dopiero zbudować to zaufanie.
Uruchomienie sklepu internetowego? Tylko w zgodzie z Mobile First!
Czym jest Mobile First? Jest to jedna z nadrzędnych reguł, którą kilka lat temu ustanowiło Google, czyli gigant, z którego wyszukiwarki korzysta około 97% Polaków. Google wyszło z bardzo logicznego założenia, że skoro 70% ruchu w sieci odbywa się za pośrednictwem smartfonów, to premiowane wyższymi miejscami w wynikach wyszukiwania będą te serwisy, które ładnie wyglądają na małym ekranie telefonu komórkowego. Warto o tym pamiętać już na etapie projektu.
Pamiętajmy też o tym, aby stworzyć odpowiednie opisy poszczególnych produktów oraz by zbudować atrakcyjny profil linków, jaki musi wzmocnić nasz sklep w oczach algorytmów Google. Im więcej linków “follow” prowadzi do naszej e-platformy, tym nasze szanse na lepsze miejsce w wynikach wyszukiwania rosną.
Dobrze jest też pamiętać o kwestiach związanych z szeroko rozumianym contentem. Warto przemyśleć założenie bloga w sieci i tworzenie treści eksperckich o produktach, jakie mamy w portfolio firmy. Jeśli takich wpisów będzie odpowiednio dużo, to w być może Google uzna nas w jakimś temacie za eksperta, dzięki czemu także możemy tylko zyskać.
zapoznaj się z bogatymi pakietami usług jakie mogą sprostać Twoim oczekiwaniomJeżeli szukasz wsparcia prawnego swojego e-biznesu
Dobry sklep internetowy to bezpieczny sklep!
Pamiętajmy o kilku pozornie błahych rzeczach. Bez wątpienia kluczową rolę odgrywa certyfikat SSL. Można skorzystać z darmowego rozwiązania Let’s Encrypt, jednak zawsze można kupić też nieco bardziej zaawansowane certyfikaty, które będą chronić dane klientów.
Zgodnie z polityką RODO, sklep musi odpowiednio dbać o dane osobowe klientów. Muszą one być przetwarzane w zgodzie z wytycznymi rozporządzenia. Na stronie nie może też zabraknąć regulaminu oraz polityki cookies. Warto pamiętać o tych kilku elementach, bo nad ich przestrzeganiem bardzo rygorystycznie czuwa Urząd Ochrony Danych Osobowych.